Sjømatfest på Geitmyra Ringsaker

Sjømatfest på Geitmyra Ringsaker

Lørdag 19. mars blir det sjømatfest på Geitmyra Ringsaker. – Vi gleder oss til å arrangere en skikkelig sjømatfest igjen, sier undervisningsleder Simen Andersen. – Det blir krabbesuppe, pizza med blekksprut og krabbeklør på bålpanne for å røpe noe, sier han.

Videre får barna bli med på røyking av både skjell og fisk og de får også anledning til å lage sine egne fiskekaker. – Og så må vi snakke om fremtidsmat og livet i sjøen og havet. Det har vi fått biolog Terje Franklin-Alming fra Lei en biolog til å hjelpe oss med. Og hva sier barna til en salatbar fra havet, mon tro? Med tranpesto, forteller Simen.

Det blir selvfølgelig fiskeutstilling med filetering og mye morsomt å se på. Barna kan også lære om fiske og friluftsliv med Brumunddal og omegn sportsfiskeforening. – Vi gleder oss veldig og oppfordrer alle voksne til å ta med så mange barn som mulig, sier Simen.

Sjømatfesten varer fra 11.00 – 14.00 og det er gratis og åpent for alle.

For mer informasjon, kontakt Mona Ek / mona@geitmyra.no / 977 32 170