Reinhartsen stilte med spektakulær sjømatutstilling. Foto: Nico Hagen

Sjømatfest på Geitmyra Kristiansand: – Sjømatopplevelser for 2500–3000 mennesker er rett og slett en drømmedag!

– Området bugnet av glade, nysgjerrige barn som smakte på mye gøy for aller første gang, forteller daglig leder for Geitmyra Kristiansand, Helene Isaksen. – Dette viser at fest for barna kan være mer enn pølser og is. Det kan også være østers, torskehoder og sild.

– Det er fantastisk at så mange barn kommer for å lære om havet og smake østers, blåskjell, skjære torsketunger, lage tangtrykk, smake fiskeskrott, se på fiskeutsilling, utforske levende dyr fra fjære, smake sild, lage sin egen kaviar, høre på fiskeskrøner og lage havkunst med sprayboks, fortsetter Helene. – Sånne dager viser at det er stor etterspørsel etter gode, ikke-kommersielle matkulturtilbud til barna. Og vi elsker at vi kan lage det, avslutter hun.

Barnas aller beste sjømatfest ble festdag i sjømatens navn på alle mulige måter – med barn, matglede, nysgjerrighet, kunnskap og bærekraft i sentrum.

Foto: Nico Hagen