Smak verden på Geitmyra Kristiansand

Geitmyra Kristiansand inviterer til SMAK VERDEN på Odderøya

Søndag 15. mai inviterer Geitmyra Kristiansand til familiefestival på Odderøya. – Her kan barna gjøre, lære, smake, sanse, riste, mortre og forme, sier daglig leder Helene Isaksen.

På området utenfor matkultursenteret dekkes det opp til smaker fra alle verdenshjørner og på menyen står blant annet deruny og borsjt fra Ukraina, boerewors fra Sør-Afrika, kimchi fra Korea, rabarbrais fra Odderøya, pizza fra Italia og brød fra fem ulike verdensdeler. – Vi synes det er spennende å hente verden hit til Odderøya og gleder oss til å dele denne dagen med matnysgjerrige barn fra hele Agder, sier Helene. – Mat er glede. Mat er historie. Mat er fellesskap. På SMAK VERDEN skal vi gi barna mulighet til å se, sanse, oppleve, kjenne, lukte og få smakebiter på den mangfoldige matkulturen, forteller Helene.

Festivalen arrangeres i samarbeid med Redd Barna og støttes av BAMA og UNIL.

Velkommen lørdag 15. mai fra 12.00-15.00. Familiefestivalen er gratis og åpen for alle!

Kontakt: Nora Rønnevig / 902 77 103

Her finner du arrangementet på Facebook.

Borsjt er Ukrainas nasjonalrett

Besøk oss på Odderøya