Åpent på Geitmyra – gratis matkurs for barn fra 10 til 13 år

Åpent på Geitmyra – gratis matkurs for barn fra 10 til 13 år

Mandag 12. september er det klart for Åpent på Geitmyra, en åpen sosial møteplass sentrert rundt mat, gårdsliv, bærekraft og urban dyrking. – Det er ingen krav til egenandel, dyrt utstyr eller påmelding, sier daglig leder for Geitmyra Oslo, Renate Fugleseth.

Hun er spent på hvor mange som vik dukke opp. – Vi har hatt Åpent på Geitmyra på Ringsaker og det var en stor suksess. Hit kan barna komme og høste grønnsaker, kjøre trillebårtaxi, gå på stylter eller lage god mat. Geitmyra Gård på Sagene er et perfekt sted for å leke sisten eller gå på rabarbraslang. Barna kan engasjere seg i de ulike aktivitetene eller bruke tida med de fire hønene våre eller kattene, Emmer og Spelt.

Hver mandag fra 12. september til mandag 19.desember inviterer vi mat- og dyrkeinteresserte barn i alderen 10-13 til å komme på Geitmyra gård, Tåsenveien 2, for å høste, lukte, smake, koke, kutte, spise, gjøre, oppleve, sanse, sanke.

Matkurset er gratis og skjer hver uke frem til jul.

Her finner dere mer om arrangementet på www.geitmyra.no og på FB