Fleet Business 4.0: Continental samler tjenestene for flåtesektoren

Fleet Business 4.0: Continental samler tjenestene for flåtesektoren

Continental har nå samlet sitt utvalg av tjenester for flåtesektoren under navnet Conti360° Solutions.

Bærekraft og digitalisering er to stikkord for Continentals omorganisering av tjenestene for flåtesektoren. Med dette tiltaket vil Continental være en enda sterkere samarbeidspartner i et marked med økende grad av digitalisering, datadrevet styring og kostnadspress. Den strategiske samlingen av tjenester vil også hjelpe transportindustrien med å håndtere det økende behov og krav for bærekraft. Conti360° Solutions er en del av Continentals Vision 2030, et nytt globalt strategidokument med økt kundefokus og ambisiøse bærekraftmål.

Med den nye flåteløsningen Conti360° Solutions blir flere tjenester samlet i en pakke med digitale løsninger som ContiConnect, ContiPressureCheck og ContiLifeCycle - inkludert ContiRe- og ContiTread-regummieringsprodukter og håndtering av stammer.

- Med vårt nye konsept ønsker vi å legge mer vekt på bærekraft i flåteindustrien. Nå samler vi vi tjenester og produkter i en enda mer sammenhengende pakke. Vi utnytter synergiene som genereres av vårt tette samarbeid med våre kolleger på bilsiden, sier Kjetil Folkestad, Fleet Sales Manager hos Continental.

40 års erfaring
Forretningsområdet Conti360° kan se tilbake på over 40 års erfaring innen flåtesektoren. En europeisk helhetstjeneste for dekk satte ballen i gang i 1978. I mellomtiden har Conti360° Solutions blitt etablert som en pålitelig partner som spesialiserer seg i komplett dekkhåndtering. Det tilbyr sine kunder i mer enn 25 land sikkerhet når det gjelder kostnadsplanlegging og gir dem ekspert service gjennom et nettverk av over 7000 servicepartnere.

Continental tilbyr god- og persontransporten en profesjonell løsning som muliggjør effektiv flåtestyring med vekt på bærekraft - gjennom bruk av drivstoffbesparende dekk, ressursbesparende regummiering og digital dekkovervåking. Continental har også intelligente dekk, som bruker sensorer og programvare til kontinuerlig å overvåke tilstanden deres. I samarbeid med utvalgte flåtekunder har Continental allerede fremhevet merverdien for kunder som skapes av tilkobling mellom dekk, sensorer, data, algoritmer og skytjenester som skal sikre de lavest mulige kostnader per kjørte kilometer for våre kunder.

- Smarte, digitale løsninger bidrar til å sikre at dekkvedlikehold og utskifting i fremtiden kan utføres nøyaktig når det er nødvendig. Dette gjør at kundene kan øke sikkerhetsnivået og produktiviteten til flåtene sine, samtidig som de reduserer kostnadene, forklarer Folkestad.

Fremtidens dekk
Continental investerer også i forskning og utvikling av ny teknologi, alternative materialer og miljøvennlige produksjonsprosesser.

- Målet vårt er å tilby kundene våre et «fremtidens dekk» som er mer energieffektivt og snillere mot miljøet på tvers av produksjon, brukssyklus og regummiering. Vi ønsker å gradvis gå til 100 prosent bærekraftig produserte materialer i dekkproduksjon innen 2050.

I tillegg til å være en leverandør av premium-dekk, fungerer Continental også som en profesjonell partner for sine kunder i flåtesektoren, og utvikler sammen viktige løsninger for fremtidige utfordringer.Innen 2030, som en av verdens største leverandører av elektronikk, sensorer og programvare i mobilitetssektoren, tar selskapet sikte på å bli markedsleder innen tjenestebaserte digitale løsninger.Å innlemme digitale dekkovervåkingsløsninger i Conti360° Solutions er det logiske neste trinnet når det gjelder å hjelpe kunder i transportindustrien med å fortsette reisen mot større digitalisering.

- Med den pågående utviklingen av sensorteknologien vår, utvidelsen av elektronikk- og programvareporteføljen vår og den kontinuerlige forbedringen av våre digitale tjenester, bygger vi sterke grunnlag for fremtidens Conti360° Solutions serviceportefølje, avslutter Folkestad.

Continental utvikler banebrytende teknologier og tjenester for bærekraftig mobilitet av personer og tjenester. Selskapet ble grunnlagt i 1871 og tilbyr trygge, effektive, intelligente og rimelige løsninger for kjøretøy, maskiner, trafikk og transport. I 2020 omsatte Continental for foreløpig 37,7 milliarder euro og sysselsetter i dag mer enn 235 000 personer i 58 land. Continental fyller 150 år i 2021.

Continental blir rangert som en av teknologilederne innen dekkproduksjon og tilbyr et bredt sortiment for personbiler, kommersielle og spesielle kjøretøy, samt tohjulinger. Gjennom kontinuerlig investering i forskning og utvikling er Continental en stor bidragsyter til trygg, kostnadseffektiv og mer miljøvennlig mobilitiet. Porteføljen inkluderer tjenester for dekkhandelen og flåteapplikasjoner, samt digitale styringssystemer for dekk.