Visa tukee Android-maksuja

“Yhteistyömme on hyvä todiste siitä, miksi uskomme mobiilimaksamisen olevan kaupallista todellisuutta vuonna 2015.” –Jeremy Nicholds, Visa Europe

Visa on aloittanut yhteistyön Googlen kanssa uudella Android Pay-alustalla, joka avaa turvalliset Visa-maksuvaihtoehdot Android-ympäristössä rahoitusalan toimijoille sekä kauppiaille ympäri maailman. Android maksujärjestelmän turvallinen ohjelmointirajapinta on rakennettu Googlen olemassaolevan (HCE) Host Card Emulation –alustalle, joka luo innostavia uusia mahdollisuuksia lähimaksamiselle kuten myöskin saumattomia maksuapplikaatiomahdollisuuksia Visa-kortinhaltijoille ostosten tekemiseen Android-laitteilla.

Jeremy Nicholds, Executive Director of Mobile, Visa Europe, kommentoi:

”Julkistuksemme on jälleen yksi esimerkki siitä, miksi uskomme että 2015 on vuosi jolloin mobiilimaksamisesta tulee arkea kuluttajille. Visa Europe on mielissään tulevaisuuden näkymistä voidessaan avata yhdessä Googlen kanssa Android- maksujärjestelmäalustan eurooppalaisille Visa-kortinhaltijoille sekä antaessaan heille uusia maksumahdollisuuksia vahvistamalla turvallisuusteknologioita, kuten Visa payWave:a sekä uutta Tokenisaatiota.”

Visa Europe
Visa Europe on maksuteknologiayhtiö, jonka omistavat eurooppalaiset pankit ja maksupalveluyhtiöt 37 maassa. Se on johtava maksujärjestelmä Euroopassa, Visa Europen markkinaosuus Euroopassa on kasvanut vuoden 2011 55,5 prosentista vuoden 2013 56.9 prosenttiin ohi Mastercardin.

Visa Europe on maksamisen teknisen kehityksen keskiössä tarjoten asiakkailleen palveluita, joilla miljoonat eurooppalaiset kuluttajat, yritykset ja julkishallinnon toimijat voivat tehdä elektronisia maksusuorituksia. Sen omistajat vastaavat korttien liikkeellelaskemisesta ja käyttöpaikkaverkon kehittämisestä sekä päättävät kortinhaltijoiden ja kaupan toimijoiden maksamista palkkioista.

Visa Europe on Euroopan suurin maksutapahtumien välittäjä, se prosessoi yhteensä yli 16 miljardia tapahtumaa vuosittain – huippuhetkinä jopa 1 627 maksutapahtumaa sekunnissa. Euroopassa on yli 515 miljoonaa Visa-korttia. Jokaisesta Euroopassa kulutetusta 6 eurosta 1 euro on maksettu Visa- kortilla. Visa -korttien kokonaiskäyttövolyymi on yli 2 biljoonaa euroa, josta korttimaksujen määrä oli yhteensä 1,5 biljoonaa euroa.

Vuodesta 2004 lähtien Visa Europe on toiminut itsenäisenä, Visa Inc:stä riippumattomana yrityksenä. Yhtiö on rekisteröity Isossa Britanniassa ja sillä on eksklusiivinen, peruuttamaton ja ikuinen Visa –tuotemerkin käyttöoikeus Euroopassa. Yhtiöt toimivat yhteistyössä tarjoten mailmanlaajuisia Visa -maksupalveluja yli 200 maassa.

Lisätietoja: www.visaeurope.com and @VisaEuropeNews