Uusi Visa: maailmanlaajuinen maksuliikenneverkko, joka toimii kaikille kaikkialla

Brändiuudistuksessaan Visa korostaa luotettavaa maailmanlaajuista verkostoaan, joka mahdollistaa modernin rahaliikenteen ja edistää taloudellista osallisuutta.

Maailmanlaajuinen maksuteknologiayritys Visa Inc. (NYSE: V) julkistaa uudistuneen brändinsä, jonka keskiössä ovat sen kumppaniverkoston kyky ja sitoutuminen taloudellisen osallisuuden edistämiseen globaalisti. Yhtiö kommunikoi uudistuvaa brändiä mittavalla maailmanlaajuisella markkinointikampanjalla sekä uudistuneella visuaalisella ilmeellä.

Kun Visa perustettiin yli 60 vuotta sitten, vain harva osasi visioida maksuliikennettä käteistä ja sekkejä pidemmälle. Visan visio ottaa käyttöön turvallisempi, luotettavampi ja kätevämpi valuutta digitaalisessa muodossa sai alkunsa yksinkertaisesta kysymyksestä: entä jos raha muuttuisi täysin sähköiseksi?

Visa jatkaa edelleen digitaalisen kaupankäynnin tulevaisuuden ennakointia ja tarjoaa pääsyn turvalliseen maailmanlaajuiseen maksuliikenneverkkoon, joka toimii kaikille kaikkialla.

- Monilla on vahva mielikuva Visasta. Kuluttajat ja yritykset luottavat tuttuun neljään kirjaimeen maksaessaan ostoksiaan kivijalkaliikkeissä tai verkossa. Suurin osa ei silti vielä tiedosta sitä, miten Visa toimii toimii yhdistäen dynaamisesti ihmiset, yritykset, kumppanit ja tuotteet liiketoiminta- ja maksuverkostossa. Kampanjamme tavoitteena onkin nyt varmistaa, että Visa nähdään enemmän kuin luottokorttiyhtiönä ja se opitaan tuntemaan luotettavana verkostona, joka mahdollistaa turvallista kaupankäyntiä kenelle tahansa ja missä tahansa, Visan Pohjoismaiden maajohtaja Riikka Salminen sanoo.

Vaikka Visa on edelleen myös fyysisten ja digitaalisten luotto- tai maksukorttien tarjoaja, se on jatkossa yhä enemmän globaalin rahaliikenteen mahdollistaja. Taloudellisen osallisuuden edistämiseen perustuva Visan verkosto pitää sisällään jo 3,6 miljardia korttia, yli 70 miljoonaa kauppapaikkaa, kymmeniä tuhansia kumppaneita ja valtuuksia yhteensä yli 12,5 biljoonan dollarin edestä vuodessa. Pelkästään viimeisten viiden vuoden aikana Visa on investoinut yhdeksän miljardia dollaria tekniikkaan, joka muovaa kaupan tulevaisuutta ja tarjoaa erilaisia tuotteita, palveluita sekä etuja.[1]Visa-verkosto auttaa esimerkiksi keikkatyöntekijää saamaan palkan joustavasti reaaliajassa sekä helpottaa henkilöiden ja suurten yritysten välisiä maksuja yli maarajojen.

[1] Visa Financial Analysis 2020

Visa-brändin uusi identiteetti symboloi muutosta. Visa yhtiönä on pitkään edustanut luottamusta, turvallisuutta, hyväksyntää ja osallisuutta. Nämä alkuperäiset perusarvot tukevat Visan tavoitetta mahdollistaa kenen tahansa osallisuus globaalissa taloudessa.

Vuoden 2021 aikana Visan uusi brändi-identiteetti tulee näkyviin kaikissa yli 200 maassa ja alueilla, joissa Visa toimii. Uudistuneen brändin ytimessä ovat:

• Kuluttajamaksut, joissa keskitytään maksuliikenneverkkoon pääsyn edistämiseen ja 17 biljoonan dollarin käteis- ja sekkiliikenteen muuntamiseen digitaaliseksi.

• Uudet maksuvirrat, mukaan lukien maarajat ylittävät henkilökohtaiset maksut ja erilaiset lisäarvopalvelut, jotka auttavat kaikenkokoisia yrityksiä toimimaan nykypäivän maailmassa ja tunnistamaan uusia kasvumahdollisuuksia; sekä Visaa ylläpitämään tehtäväänsä turvallisimpana, kestävimpänä ja luotettavimpana maksuverkkona.

• Monipuolinen tarjonta ja ratkaisut kasvavien kumppanuuksien kautta fintechien ja vakiintuneiden tuotemerkkien kanssa, suhteet hallituksiin ympäri maailmaa ja tulevaisuutta varten rakennettu innovatiivinen tekniikka.

- Kun maailma avautuu uudelleen ja raha liikkuu yhä enemmän uusilla tavoilla, ei ole parempaa aikaa esitellä tekemäämme työtä ja sitä vaikutusta, joka Visan kokoluokan toimijalla voi olla yksilöiden, yritysten ja talouksien menestymisen tukemisessa. Pohjoismaissa olemme jo pitkällä teknologisten innovaatioiden ja uusien maksutapojen osalta. Strategianamme on saumaton maailma ja Visa-brändin päivitys heijastaa tätä tavoitetta selkeästi, Visan Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Elena Fadeeva sanoo.

Lisätietoja Meet Visa-palvelusta on osoitteessa: https://usa.visa.com/our-purpose/leading-by-example.html.

Brändivideot:

Visa Europesta

Visa Europe on maksuteknologiayhtiö, jonka omistavat eurooppalaiset pankit ja maksupalveluyhtiöt 38
maassa.

Visa Europe on maksamisen teknisen kehityksen keskiössä tarjoten asiakkailleen palveluita, joilla miljoonat eurooppalaiset kuluttajat, yritykset ja julkishallinnon toimijat voivat tehdä elektronisia maksusuorituksia. Sen omistavat pankit vastaavat korttien liikkeellelaskemisesta, käyttöpaikkaverkon kehittämisestä sekä päättävät kortinhaltijoiden ja kaupan toimijoiden maksamista palkkioista. Visa Europe on myös Euroopan suurin maksutapahtumien välittäjä, se prosessoi yhteensä yli 18 miljardia tapahtumaa vuosittain.

Euroopassa on yli 500 miljoonaa Visa-korttia. Jokaisesta Euroopassa kulutetusta 6 eurosta yli 1 euro on
maksettu Visa-kortilla. Visa-korttien kokonaiskäyttövolyymi on yli 2 biljoonaa euroa, josta korttimaksujen määrä oli yhteensä 1,5 biljoonaa euroa.

Visa Europe on itsenäinen yhtiö, jolla on eksklusiivinen, peruuttamaton ja ikuinen Visa-tuotemerkin
käyttöoikeus Euroopassa. Yhtiö toimii yhteistyössä Visa Inc:n kanssa, tarjoten maailmanlaajuisia Visa-maksupalveluja yli 200 maassa.

http://visaeurope.com, Visa Vision -blogi www.vision.visaeurope.com ja @VisaEuropeNews