Tehokkain kuorma-auto on nyt entistä tehokkaampi: Scania esittelee uuden voimansiirtolinjan ja merkittäviä päivityksiä

• Scanian uusi voimansiirtolinja tuo jopa 8 %:n polttoaineensäästöt
  • Scanian johtavaa asemaa varmistettu yli 2 miljardin euron investoinnilla
  • Merkittävät alustojen, runkojen, akseleiden ja säiliöiden päivitykset vahvistavat moduuliajattelua
  • Scania ProCare tarjoaa liiketoiminnan kannalta kriittisen tärkeille ajoneuvoille 100 % suunnitellun käyttöasteen
  • Digitaaliset taustapeilit lisäävät turvallisuutta
  • Scania pyrkii saavuttamaan tiedeperustaiset ilmastotavoitteensa energiatehokkuuden, uusiutuvien polttoaineiden ja sähköistyksen yhdistelmällä

”Tänään emme esittele pelkkää moottorialustaa vaan suurta aloitetta, jonka tavoitteena on Scanian johtavan aseman säilyttäminen kuluvan vuosikymmenen loppuun”, sanoo Alexander Vlaskamp, Scanian myynti- ja markkinointijohtaja. ”Vahva keskittymisemme kuljetusten tehokkuuteen ohjaa meitä tiellä kohti hiilipäästötöntä maailmaa, ja johon uusi voimansiirtolinjamme myötävaikuttaa merkittävällä tavalla.”

Lanseerauksessa, joka on suurin sitten uuden kuorma-autosukupolven esittely vuonna 2016, Scania ei esittele pelkästään uutta moottorialustaa, vaan myös palveluja ja päivityksiä, jotka vahvistavat sen asemaa raskaiden premium-luokan kuorma-autojen valmistajana.

”Elämme nopeasti muuttuvassa kuljetusmaailmassa, jossa asiakkaan pyrkimys mahdollisimman hyvään kokonaistalouteen ja tie kestävään tulevaisuuteen kulkevat käsi kädessä.” Scanialla tähtäämme kenties korkeammalle kuin yksikään toinen valmistaja. Emme siksi, että kuvittelemme sen olevan helppoa, vaan siksi, että emme näe vaihtoehtoa Pariisin vuoden 2016 sopimuksessa asetettujen kasvihuonekaasupäästöjen rajoitustavoitteiden saavuttamiselle.

Scanian nyt esiteltävä voimalinja täysin uusine Euro 6 -moottorimallistoineen tehoalueella 420–560 hv lupaa merkittäviä polttoaineensäästöjä, jotka kaukokuljetusasiakkailla voivat nousta jopa 8 prosenttiin. Kaikki moottorit voivat käyttää HVO:ta polttoaineena, ja kahta niistä voi tilata FAME-biodieselkäyttöisinä. Euroopan ulkopuolisia markkina-alueita ja biokaasuratkaisuja varten valmistetaan lisää versioita. Uuteen voimalinjaan kuuluu myös uusia vaihteistoja ja akseleita ja lisäksi esittelemme premium-palvelun, Scania ProCaren, asiakkaille, jotka edellyttävät 100 % suunniteltua käytettävyyttä. Scania esittelee myös valinnaisvarusteena turvallisuutta lisäävät digitaaliset taustapeilit.

”Scanialla jatkamme edelleen viitoittamallamme tiellä, tarjoten asiakkaillemme koko joukon kestäviä ratkaisuja”, Vlaskamp sanoo. ”Uusiutuvien polttoaineiden ja sähkökäyttöisten ajoneuvojen osuus kasvaa dramaattisesti lähivuosina, mutta toistaiseksi arkielämämme on vielä polttomoottoreiden varassa. Tämän vuoksi Scanian uusi moottori on niin tärkeä, koska se myötävaikuttaa merkittävästi hiilijalanjälkemme pienenemiseen tämän vuosikymmenen ajan.”

Lisätietoja:

Örjan Åslund, tuotetiedotuksen päällikkö, Scania Trucks

Puhelin: + 46 70 289 83 78, s-posti: orjan.aslund@scania.com

“Green Truck-kilpailun voitto on todiste saavutuksistamme ja osoitus arvoista, joita Scania tarjoaa asiakkailleen,” kertoo Stefan Dorski Scania kuorma-autojen johtaja. ”Kilpailuun osallistuva auto on samanlainen kuin ne joita tarjoamme asiakkaillemme

Scania Super voittaa Green Truck-palkinnon jo kuudennen kerran peräkkäin

Scania on voittanut eurooppalaisen Green Truck-kilpailun jo kuudennen kerran peräkkäin. Tällä kertaa Scania osallistui kilpailuun uudella Super-voimalinjalla ja 500S mallilla. Erinomainen kuljetustalous ja polttoainetalous toivat voiton tälläkin kertaa – jo kuudennen kerran peräkkäin. Vuosittain järjestettävään Green Truck-kilpailuun kutsutaan kaikki eurooppalaiset kuorma-autovalmistajat.