Rieslingejä Ranskan Alsacesta, Itävallan Kamptalista ja Saksan Rheingausta.

Rapukauden herkulliset Rieslingit kruunaavat pöydän!

Rapukauden viiniksi sopii suomalaisten suosikkirypäle Riesling, jonka parina toimivat hienosti myös muut rapujuhlien tarjottavat, kuten salaatit. Olemme valinneet kolme viiniä, jotka ihastuttavat rapujen ystäviä eri hintaluokissa. Tutustu myös Viinipörssin tuoreisiin arvioihin viineistä!

Steininger Riesling Kamptal

Tasapainoisen kuiva, hapokas ja hedelmäinen Riesling Itävallan Kamptalista. Luottoriesling sopii hienosti rapujen ja salaattien kanssa.

Herkullinen Riesling Itävallasta! Steininger Riesling hurmaa maistajan raikkaan vihreällä makumaailmalla ja ryhdikkäällä hapokkuudellaan. Monipuolinen ruokaviini, joka maistuu hyvin myös sellaisenaan, seurusteluviininä.

Steininger Riesling Kamptal on herkullinen ja takuuvarma Riesling Suomalaisten makuun. Tuoksusta voi löytää persikkaa ja päärynää, mutta myös vihreää yrttisyyttä. Maku toistaa tuoksun aromit ja runsas hapokkuus nostaa veden kielelle. Viinin pieni makeus (sokeria 5g/l) pyöristää makua ja varmistaa, ettei viini ole kitkerä tai karvas. Kokonaisuus on tasapainoinen ja miellyttävä, viinissä on pitkähkö maku.

Nautiskelin viinistä salaatin kaverina auringossa parvekkeella ja yhdistelmä oli loistava. Toisaalta viini on myös herkullinen sellaisenaan, seurusteluviininä.

Alkon tuotenumero 521987, hinta Alkossa 14,98€

Vieil Armand Riesling Grand Cru Ollwiller 2021

Puhdaspiirteinen, klassinen Alsacen alueen Riesling. Maussa hedelmäisyyttä vivahteikkaan mineraalisuuden säestämänä. Loistava pari äyriäisille!

Riesling, jota jokaisen viininrakastajan kannattaa maistaa!

Vieil Armand Riesling Grand Cru Ollwiller 2021 on todellinen löytö. Tämä laatuviini täydentää koti-illallisen ja saa kokonaisuuden maistumaan huippukokin tarjoiluilta. Täydellinen ja tyylikäs Riesling loistavalla hinta-laatusuhteella, tätä kannattaa ehdottomasti maistaa!

Viini hurmaa jo tuoksullaan: se on mielenkiintoinen ja moniulotteinen, siitä on haastava erotella yksittäisiä aromeita. Hetken lasissa pyöriteltyään tuoksusta voi tunnistaa esimerkiksi vihreää omenaa, aprikoosia, persikkaa ja kukkaisuutta. Tuoksu vie ajatukset kotikeittiöstä finedining-ravintolaan, tällaisia viinejä maistelee yleensä kalliilla illallisilla. Eikä tuoksu petä, maku lunastaa tuoksun lupaukset ja jopa ylittää ne. Maku on runsas ja voimakas, mutta tuoksun tapaan kompleksinen, viinissä on pitkä jälkimaku. Yksi on varmaa, tällaisia viinejä ei normaalisti löydä tästä hintaluokasta.

Alkon tuotenumero 582877, hinta Alkossa 20,99€

Domdechant Werner Hochheimer Domdechaney Riesling Erste Lage 2021

Voimakas, elegantti ja upean mineraalinen Riesling Rheingausta on oiva pari rapujuhliin vaativammallekin viinien ystävälle.

Domdechant Werner Hochheimer Domdechaney Riesling 2021 on erinomainen esimerkki huippulaadukkaasta saksalaisesta Riesling-viinistä. Loistoviini, maista ja ihastu!

Domdechant Werner Hochheimer Domdechaney Riesling 2021 on erinomainen esimerkki kahdesta asiasta. Ensinnäkin siitä, miten saksalaiset taitavat erinomaisten Riesling-viinien valmistuksen Rheingaun arvostetulla viinialueella sekä siitä, miten upea ikääntymispotentiaali näissä valkoviineissä on! Vaikka tämä kyseinen risukka on valmis juotavaksi jo nyt, en usko sen pahastuvan pienestä kellaroinnista – päinvastoin! Loistoviini, jota kannattaa ehdottomasti maistaa.

Viinissä on tyylikäs ja monitahoinen tuoksu, joka vie ajatukset mehukkaisiin, auringon kypsyttämiin hedelmiin. Tuoksusta voi löytää esimerkiksi aprikoosia, persikkaa ja omenaa, mutta myös hunajaa sekä pientä petroolisuutta. Vaikka tuoksu on miedomman puoleinen, suussa viini on ihastuttavan maukas ja runsas. Maku toistaa tuoksun aromit ja hyvä hapokkuus nostaa veden kielelle.

Alkon tuotenumero 552887, hinta Alkossa 24,99€

Arvid Nordquist Viini - makuelämyksiä ja laatua

Lue lisää osoitteesta www.arvidnordquist.fi.

Tiina Järvikangas

Lehdistön yhteyshenkilö Tuotepäällikkö Viinit +358 40 5873557

Laadukkaita viinejä ja muita juomia

Arvid Nordquist Viini - makuelämyksiä ja laatua
Arvid Nordquist Viini on vuonna 1884 perustetun ruotsalaisen perheyrityksen Arvid Nordquist HAB:n suomalainen tytäryhtiö. Arvid Nordquist on perustamisestaan lähtien keskittynyt hyviin makuelämyksiin ja laadukkaisiin tuotteisiin. Meille laatu ei tarkoita vain keskittymistä tämän päivän toiveisiin ja tarpeisiin, vaan haluamme ottaa vastuuta myös huomisesta. Laajaan juomavalikoimaamme pääsevät vain Arvid Nordquistin aistinvaraiset vaatimukset täyttävät tuotteet. Tavoitteenamme on, että kaikki juomavalikoimamme tuotteet tulisi tuottaa mahdollisimman ympäristöystävällisesti laadusta tinkimättä. Arvid Nordquistin valikoima sisältää juomatuotteiden lisäksi omassa paahtimossamme paahdettua kahvia, elintarvikkeita, ja vuodesta 2016 lähtien myös non-food-tuotteita. Pohjoismaiden 286 työntekijäämme työskentelevät tavoitteenaan tarjota parhaat makuelämykset ja tuotteet - samalla kun teemme kaikkemme ihmisten olosuhteiden parantamiseksi ja ympäristö- ja ilmastovaikutusten minimoimiseksi. Sitä on mielestämme hyvä laatu. Lue lisää osoitteesta www.arvidnordquist.fi.

Arvid Nordquist Viini

Valimotie 1 A, 5.krs