KWV Chenin Blanc 1,5 litran hanapakkauksessa.

Hurmaava valkoviiniuutuus Etelä-Afrikasta nyt Alkossa

HELSINKI, 27.6.2024 – Arvid Nordquist esittelee uuden tulokkaansa Alkon valikoimassa, KWV Chenin Blanc -hanapakkauksen. Kätevä 1,5 litran valkoviini on raikas, hedelmäinen ja tasapainoinen pari suomalaiseen kesäpöytään.

KWV Chenin Blanc tulee Suomen suveen Etelä-Afrikasta. Hurmaavan raikas ja hapokas valkoviini on tuoksultaan kesäisen hedelmäinen ja tuoksusta voi erottaa esimerkiksi aprikoosin ja keltaisen luumun aromeja sekä sitruksisuutta. Maku on Chenin Blanc -rypäleelle tyypillisesti hapokas ja raikas, mutta toistaa myös hienosti tuoksun hedelmäisyyttä.

Hanapakkauksen ympäristövastuullisuuteen on kiinnitetty lisähuomiota valitsemalla alas painettava kahva, jonka ansioista pakkaus ei sisällä ylimääräistä muovia ja on kokonaisuudessaan kierrätettävissä pahvina. Pienempi 1,5 litran hanapakkaus on myös sopiva koko esimerkiksi kesän juhlapöytään tai viemisenä.

Viinintuottaja KWV on Arvid Nordquistin pitkäaikainen yhteistyökumppani ja Suomen toiseksi suosituimman valkoviinin Pearly Bayn valmistaja. Etelä-Afrikkalainen KWV sijaitsee Paarlin alueella ja on perustettu vuonna 1918 viinintuottajien yhteenliittymänä. KWV on yksi maansa tärkeimmistä toimijoista viinin- ja alkoholintuotannossa ja on tunnettu korkealaatuisista tuotteistaan, joita KWV Chenin Blanc myös edustaa.

KWV:n tuotepäällikkö Tomas Salmi vinkkaa kokeilemaan tätä kesän herkullista uutuusviiniä paitsi seurusteluviininä, myös noutopöydässä. KWV Chenin Blanc sopii loistavasti esimerkiksi erilaisten kasvisruokien, salaattien sekä kana- ja kalaruokien kumppanina. Kuivassa valkoviinissä on sokeria 2g/litra ja happoja 5,9g/litra. Nappivalinta suomalaiseen makuun ja kesäpöytään.

Tuotenumero Alkossa 542148
Hinta Alkossa 21,99€

Arvid Nordquist Viini - makuelämyksiä ja laatua

Lue lisää osoitteesta www.arvidnordquist.fi.

Tiina Järvikangas

Lehdistön yhteyshenkilö Tuotepäällikkö Viinit +358 40 5873557

Laadukkaita viinejä ja muita juomia

Arvid Nordquist Viini - makuelämyksiä ja laatua
      Arvid Nordquist Viini on vuonna 1884 perustetun ruotsalaisen perheyrityksen Arvid Nordquist HAB:n suomalainen tytäryhtiö. Arvid Nordquist on perustamisestaan lähtien keskittynyt hyviin makuelämyksiin ja laadukkaisiin tuotteisiin. Meille laatu ei tarkoita vain keskittymistä tämän päivän toiveisiin ja tarpeisiin, vaan haluamme ottaa vastuuta myös huomisesta. Laajaan juomavalikoimaamme pääsevät vain Arvid Nordquistin aistinvaraiset vaatimukset täyttävät tuotteet. Tavoitteenamme on, että kaikki juomavalikoimamme tuotteet tulisi tuottaa mahdollisimman ympäristöystävällisesti laadusta tinkimättä. Arvid Nordquistin valikoima sisältää juomatuotteiden lisäksi omassa paahtimossamme paahdettua kahvia, elintarvikkeita, ja vuodesta 2016 lähtien myös non-food-tuotteita. Pohjoismaiden 286 työntekijäämme työskentelevät tavoitteenaan tarjota parhaat makuelämykset ja tuotteet - samalla kun teemme kaikkemme ihmisten olosuhteiden parantamiseksi ja ympäristö- ja ilmastovaikutusten minimoimiseksi. Sitä on mielestämme hyvä laatu. Lue lisää osoitteesta www.arvidnordquist.fi.

Arvid Nordquist Viini

Valimotie 1 A, 5.krs