Nyt populært butikskoncept er nu i 2.000 ud af 3.000 JYSK-butikker

Nyt populært butikskoncept er nu i 2.000 ud af 3.000 JYSK-butikker

JYSK gennemfører i øjeblikket en af de største investeringer i virksomhedens historie med nyt butikskoncept i alle JYSKs butikker verden over. Nu er de første 2.000 butikker nået. Ved udgangen af 2024 vil alle 3.200 butikker være opgraderet.

Onsdag den 21. juni genåbnede JYSK-butikken i Gödöllő, en lille by omkring 30 kilometer nordøst for Budapest i Ungarn, dørene for kunderne efter et par lukkedage. Lukningen skyldtes ombygning til JYSKs nyeste butikskoncept kaldet Store Concept 3.0.

Genåbningen markerer en milepæl i form af 2.000 JYSK-butikker verden over med Store Concept 3.0. Et moderne og attraktivt skandinavisk butikskoncept, der blandt andet betyder gulve i trælook, forbedret inventar, bedre belysning, lettere navigation og mere inspirerende rummiljøer.

"Vi er glade for, at vi nu har rundet 2.000 Store Concept 3.0-butikker, og vores arbejde fortsætter for at kunne præsentere konceptet i alle JYSK-butikker verden over. Vores butikskoncept er nøglen til at tiltrække, inspirere og overbevise eksisterende såvel som nye kunder til at handle hos JYSK," siger Carsten Nørgreen Weinkouff, Executive Vice President Retail Development, Customer Service og Business to Business i JYSK.

Gödöllö
Teamet bag genåbningen i Ungarn

En af de største investeringer i JYSKs historie

Projektet med at konvertere alle JYSK-butikker til Store Concept 3.0 er en af de største investeringer i virksomhedens historie og forventes afsluttet inden udgangen af 2024.

Projektet har betydet, at der er blevet flere butiksetableringsteams i alle JYSK-lande for at kunne nå målet. Et mål, der kræver, at der i gennemsnit skal ombygges mere end én JYSK-butik hver dag året rundt.

"Vi har set, at det nye butikskoncept fører giver mere inspirerede og mere tilfredse kunder, samtidig med vi ser en stigning i salget, når vi genåbner en butik med vores opdaterede butikskoncept sammenlignet med før ombygningen," siger Carsten Nørgreen Weinkouff.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.200 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 30.000 medarbejdere.

JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 44,0 milliarder DKK i finansåret 2021/22. JYSKs omsætning var på 36,2 milliarder DKK i finansåret 2021/22.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.