JYSK sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

JYSK sparer 78 tons plastikemballage på gardiner

Med et skift fra plastikemballage til papbånd på færdigsyede gardiner vil JYSK spare yderligere 78 tons plastik hvert år. Ændringen er en del af JYSKs strategiske arbejde med at reducere brugen af plastik.

Sengelinned, lagner, pudebetræk og nu færdigsyede gardiner. JYSK arbejder strategisk på at reducere brugen af plastik i sin emballage. I løbet af de sidste par år har et skift fra plastemballage til papbånd reduceret brugen af plast markant på flere produktgrupper. Nu hopper den næste kategori også med på papbølgen.

Ved at ændre emballagen fra plastik til pap på færdigsyede gardiner sparer JYSK omkring 78 tons plastik hvert år. Forbedringen er allerede indført på alle gardinundergrupper i alle JYSK-butikker rundt om i verden (undtagen snorgardiner).

"Den primære årsag til denne ændring er at reducere vores brug af plastik, og 78 tons er en ganske markant reduktion. Med den nye emballage ser du også farverne på produkterne tydeligere, hvilket tiltrækker mere opmærksomhed. Tilbagemeldingerne fra vores kolleger i butikkerne er, at det ser pænt ud og giver et mere ensartet indtryk sammen med papbåndet på andre produktgrupper," siger Lene Østerberg, Category Buyer Window Dressing.

Plastemballagen kan stadig ses i en periode, indtil alle produkter med den gamle emballage er solgt. JYSK kigger i øjeblikket også på at optimere emballagen til andre gardingrupper.

Du kan læse mere om andre måder, hvorpå JYSK har reduceret brugen af plastik og plastemballage i de relaterede artikler til pressmeddelelsen her.

Kategorier

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101