Det nye distributionscenter vil komme til at ligne det, der i øjeblikket er under planlægning i Holland, som er visualiseret herover.

JYSK investerer i nyt distributionscenter i Spanien

For yderligere at understøtte JYSKs ambitiøse ekspansionsplaner med flere butikker i Spanien og Portugal vil den globale detailvirksomhed styrke sit logistiksetup med et nyt distributionscenter i Almenara nord for Valencia.

I september nåede JYSK en milepæl med 150 butikker i Spanien og Portugal. Målet for indeværende regnskabsår er at åbne flere end 30 nye butikker og opgradere næsten 20 eksisterende butikker til det nyeste koncept.

For at understøtte den vækstambition har JYSK købt en 274.000 kvadratmeter stor grund i Almenara nord for Valencia af den spanske, familiedrevne Bertolin Group. Her vil JYSK bygge et helt nyt, moderne distributionscenter, der skal levere produkter til butikker og direkte til kunder i Spanien og Portugal.

"Vores nye distributionscenter i Almenara bliver næste skridt i styrkelsen af vores logistiksetup. I november sidste år indviede vi det nyeste distributionscenter i Ungarn, og vi er i øjeblikket ved at tegne endnu et i Holland. Takket være vores fortsatte vækst er vi nødt til at investere i mere logistikkapacitet, så vi fortsat kan levere vores gode skandinaviske tilbud til vores kunder," siger Ole Thomsen, EVP Logistics hos JYSK.

Ny arbejdsplads til 250 medarbejdere

Det nye distributionscenter vil komme til at ligne det, der i øjeblikket er under planlægning i Holland, som vil omfatte to højlagre og flere ramper til lastning og losning af lastbiler. De to højlagre vil have ca. 150.000 pallepladser til produkter. Taget vil også blive udstyret med solpaneler, der kan levere energi til bygningerne.

Derudover vil bygningerne omfatte kontorlokaler til hovedkontoret for JYSK Spanien og Portugal. I alt forventer JYSK, at distributionscentret og hovedkontoret bliver ny arbejdsplads for cirka 250 medarbejdere. På tværs af både Spanien og Portugal beskæftiger JYSK i dag 1.400 medarbejdere med 128 butikker i Spanien og 25 butikker i Portugal.

Det nye distributionscenter forventes at stå færdigt i 2027/28. Indtil da fortsætter det nuværende distributionscenter og hovedkontor i Cheste, vest for Valencia, som hidtil.

Fakta

• For at understøtte sine ambitiøse vækstplaner i Spanien og Portugal vil den globale detailvirksomhed JYSK bygge et nyt distributionscenter i Almenara nord for Valencia.
  • JYSK har købt en 274.000 kvadratmeter stor grund af den spanske, familiedrevne Bertolin Group, hvor distributionscentret med 150.000 pallepladser kommer til at ligge.
  • Byggeriet forventes at være færdigt i 2027/28, hvorefter det nuværende distributionscenter og hovedkontor i Cheste flyttes til Almenara.

Kategorier

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 30.000 medarbejdere.

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.