Medarbejderne på Nørrebro i København har arbejdet hårdt for at få butikken klar til genåbningen.

JYSK genåbner fem butikker med nyt butikskoncept på samme dag

Fredag den 28. januar genåbner JYSK hele fem butikker, der er blevet omdannet til det nyeste butikskoncept 3.0. Det er ny rekord og understreger JYSKs store fokus på at få moderniseret samtlige butikker inden udgangen af august 2024.

JYSK har sat turbo på moderniseringen af virksomhedens 110 butikker i Danmark, og fredag den 28. januar genåbner hele fem opgraderede butikker på samme dag. Det er ny rekord.

I det igangværende finansår er målet at omdanne 36 butikker til det nyeste butikskoncept, og fredag den 28. januar er turen kommet til butikkerne i Hillerød, Aars, Herning, Randers Nord og på Nørrebro i København. De kan nu alle byde på mere inspiration, gulve i lyst trælook fremfor tæpper og små showrooms med eksempler på en komplet indretning af et soveværelse, en spisestue og en stue.

”Vi mener det, når vi siger, at vi hurtigst muligt vil have alle butikker i Danmark så moderne og inspirerende som muligt. Det er første gang, at vi har fem butiksaktiviteter på samme tid, og nu har vi vist, at vi kan. Jeg glæder mig over, at endnu flere af vores kunder får glæde af vores butikskoncept 3.0,” siger Country Manager i JYSK Danmark, Bo V. Andersen, der traditionen tro besøger alle fem butikker på genåbningsdagen.

Snart 90 ud af 110 butikker

Det nyeste butikskoncept gør det nemmere for kunderne at navigere rundt i butikken og blive inspireret af det store udvalg af senge, møbler og tilbehør til boligindretningen, der giver hygge til hjemmet.

Når JYSKs finansår slutter 31. august 2022, vil 90 ud af 110 butikker i Danmark have det nyeste koncept, og der er dermed ikke lang vej til at opnå målet om, at samtlige butikker skal være opgraderet ved udgangen af august 2024.

Alene i det nuværende finansår lyder investeringen på 70 millioner kroner til fornyelsen af butikkerne.

”Vi har kunnet se en tydelig omsætningsfremgang i de butikker, som vi allerede har ombygget. Derfor er det uden tøven, at vi investerer så stort i vores butikker til glæde for både kunder og medarbejdere,” siger Country Manager i JYSK Danmark, Bo. V. Andersen.

Inden udgangen af august 2024 skal alle 3.100 JYSK-butikker på verdensplan også opgraderes til det nyeste butikskoncept. I december rundede JYSK de første 1.000, og dermed skal der fortsat omstilles godt 2.000 butikker.

JYSK er en international boligkæde med skandinaviske rødder, som gør det let at indrette alle rum i ethvert hjem samt haven.

Med over 3.100 butikker og webshops i 50 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.

Grundlægger Lars Larsen åbnede sin første butik i Danmark i 1979. I dag beskæftiger JYSK 28.500 medarbejdere.

JYSK er en del af familieejede Lars Larsen Group med en omsætning på 39.1 milliarder DKK i finansåret 2020/21. JYSKs omsætning var på 32,6 milliarder DKK i finansåret 2020/21.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.