Elever overtager JYSK-butikker

Elever overtager JYSK-butikker

Kunderne kan møde fremtidens JYSK-medarbejdere, når studerende fra JYSKs elevuddannelse får ansvaret for seks butikker

Kunderne hos JYSK kan se frem til betjening af fremtidens JYSK-medarbejdere, når 2.-årselever fra JYSKs elevuddannelse i løbet af de kommende uger overtager seks forskellige butikker mandag til onsdag.

Fra det faste personale er kun butikschefen og salgslederen, tilbage i butikken for at være mentorer for eleverne og observere deres evner til at drive butik.

Det er tredje år i træk, at JYSK giver sine elever en forsmag på det virkelige butiksliv, og Jørgen Olsen, leder af JYSKs elevuddannelse, ser den praktiske erfaring som en afgørende del af uddannelsen.

”Vi har rigtig god erfaring med at give vores elever både tillid og ansvar, og vi tror på, at de lærer bedst ved både at få teoretisk viden og at komme ud i virkelighedens verden. Det bliver spændende at følge vores nye talenter og se, om de kan give de ’gamle’ kolleger lidt baghjul,” siger Jørgen Olsen.

Hvert år får over 120 elever en plads på JYSKs elevuddannelse, der har hjemme på Himmerland Golf & Spa Resort, som er ejet af Lars Larsen.

JYSKs uddannelse er en af landets mest anerkendte elevuddannelser og havde i 2016 omkring 2.100 ansøgere til de 120 pladser på uddannelsen.

Læs mere på www.JYSK.dk/elev.

Eleverne overtager følgende butikker:

• JYSK Viborg – mandag til onsdag i uge 3, 9 og 11
  • JYSK Randers Syd – mandag til onsdag i uge 3, 9 og 11
  • JYSK Skalborg – mandag til onsdag i uge 3, 9 og 11
  • JYSK Vilsund – mandag til onsdag i uge 5 og 7
  • JYSK Skive – mandag til onsdag i uge 5 og 7
  • JYSK Randers Nord – mandag til onsdag i uge 5 og 7
  • JYSK Hobro – mandag til onsdag i uge 5 og 7

JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.400 butikker og 21.000 medarbejdere i 47 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 27 milliarder kroner.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.