Der er fokus på nostalgi i JYSKs nye julekollektion, som kommer til salg i alle butikker fra slutningen af september, så kunderne kan nå at blive inspireret og få pyntet op til jul.

JYSK ringer julen ind

Jul er lig med hygge, og det er da også med udgangspunkt i netop hyggen, at JYSK ringer julen ind med en ny kollektion af julevarer.

Tidløse elementer som hjerter, grantræer og stjerner. De uomgængelige nisser med deres fine, røde huer. Og de klassiske nuancer af grøn og rød suppleret med forskellige jordfarver.

Foruden de klassiske elementer og farver har kollektionen fokus på naturmaterialer, såsom blødt uld, bomuld, papir, sten og keramik.

Julede tekstilvarer

På de bløde tekstilvarer går de grønne og røde nuancer igen på pyntepuderne PETALIT og LUCIA. Den første har små, hvide juletræer printet på den ene side og er elegant pyntet med en enkel, hvid kant. LUCIA er mere legende med sit ”Happy holidays”-budskab og mere klare farver.

Plaiden RHIMFAXE er holdt i en mørk grøn, der skaber ro og hygge, og de horisontale striber giver et simpelt og elegant udtryk. Plaiden matcher puderne og kan nemt styles sammen med dem.

Pynt op til jul

Blandt de ’hårde’ varer kan vi fremhæve de fine GULLTOP-krus, som fås i to farver, rød og grøn. De ligner til forveksling emaljekopper, men er faktisk lavet i keramik. Det er især den lille, sorte kant i toppen, som giver kopperne et retrolook, mens de hvide stjerner og grantræer tilfører julestemningen.

Den runde, dekorative bakke STROMALIT, som er lavet af FSC-certificeret mangotræ (FSC™ N001715), er hævet en smule med små ben. Den er 40 centimeter i diameter og kan bruges til at lave en smuk udstilling af et par udvalgte genstande.

PYSSEL er navnet på de små ophæng, der er udformet som traditionelle julehjerter. De kan både hænges på en gren eller et søm, eller de kan ligge og pynte på bordet, i vindueskarmen eller et helt tredje sted.

Den dekorative lysestage RUTILKVARTS er formet som en stjerne og er lavet af marmor. Den lille detalje i messinglook giver stagen et moderne udtryk, og med et snoet LED-lys som fx NELLIK med stjerner på, er julehyggen hjemme.

Endelig kommer vi ikke uden om MUGGLESTEN-nisserne, som putter sig bag en ulden sweater og skutter sig under den klassiske, røde nissehue. De fås i to størrelser.

Overblik over alle varerne:

• Dekoration COVELLIN B9xL10cm 2 stk pr pk
  • Dekoration PYSSEL B7xL7cm 2 stk pr pk
  • Julenisse MUGGLESTEN H17cm grå
  • Julenisse MUGGLESTEN H31cm grå
  • Juletræ VILJE Ø9xH21cm m/ LED
  • Kagedåse TOMTE Ø18xH22cm hvid rød
  • Krus GULLTOP Ø12xH9cm 35cl assorteret
  • Kunstig blomst KLEMENTIN H65cm
  • Kunstigt træ BOL Ø10xH46cm grøn
  • Lanterne THULIT B22xL21xH53cm sort
  • LED lys NELLIK H25cm 2 stk pr pk
  • LED lyskæde RIMFAXE L190cm guld m/ timer
  • Lysbro HILDEGUN B24cm m 7 LED og timer
  • Lysestage RUTILKVARTS Ø10xH5cm
  • Plaid RHIMFAXE 130x170 grøn
  • Pyntebakke STROMATOLIT Ø40xH6cm
  • Pyntepude LUCIA 35x50 hvid
  • Pyntepude PETALIT 35x50 assorteret
  • Skål GULLTOP Ø14xH7cm assorteret

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.