JYSK præsenterer efterårets trends og nyheder

JYSK præsenterer efterårets trends og nyheder

Tre stærke trends sætter retningen for de nye produkter i JYSKs sortiment til efterårs- og vintersæsonen 2021-22.

Når sommeren går på hæld, er der masser af inspiration at hente til indendørslivet i JYSKs 109 butikker i Danmark og på webshoppen JYSK.dk.

Herunder kan du læse mere om de tre stærke trends, der fungerer som rettesnore for nyhederne på hylderne, og gå på opdagelse i mange af de nye produkter.

Trend 1: RESET BASIC

Med RESET BASIC-trenden er vi klar til at sætte farten ned og finde glæde i de simple ting i livet. Selvom fokus er på det basale, gør vi stadig plads til innovative detaljer, som fanger øjet. Vi vil skabe en vedvarende stemning, ikke kun for én sæson, men for flere år.

Formerne er skulpturelle og organiske i simple og minimalistiske designs – med en særlig detalje indimellem. Geometriske mønstre og print giver produkterne liv, samtidig med at de altid skaber en stille og rolig atmosfære til afslapning.

De neutrale toner er mere sofistikerede, og med rige nuancer føles de luksuriøse og komplementerer sæsonens farver. Sandfarver og brune nuancer vil fortsat blive mere populære på tværs af markeder og kategorier.

Trend 2: INFUSION

I takt med at vores trang til at koble af overvælder os, inviterer INFUSION-trenden de bedste elementer fra naturen indenfor. Design imiterer natur ved at inkorporere rå teksturer og organiske former. Leverummene udvikler sig til rolige områder, som giver distance og overskuelighed væk fra den travle hverdag. Vi søger ting, vi kan føle og røre ved.

Flet og træ placeres midt på scenen med mere bæredygtige materialer i blødere former - alt imens de giver en fornemmelse af ro og formål. Tekstur er stadig et nøgleord, sammen med godt håndværk eller i det mindste et håndlavet look, altid udført i skandinavisk stil.

Farverne er inspireret af naturens elementer som jord, vand og himmel. Blå og grønne nuancer dominerer, og jordfarver holder udtrykket nede på jorden.

Trend 3: MINDFUL GARDEN

Med en positiv og åben tilgang til nye måder at lave gamle klassikere på fejrer MINDFUL GARDEN-trenden livet i hjemmet. Med en enkelt vase eller et enkelt lys på bordet giver vi ensomhed en positiv vinkel.

De forskellige designs skaber harmoniske kompositioner og sammenstillinger. Metal og glas forenes for at skabe et industrielt look. Print og overflader er i fokus, idet vi rykker indenfor for at skabe en hyggelig rede. Blomster gør et stort comeback, men sat sammen med græsser og i utæmmede kompositioner, hvor det skaber en fængslende oplevelse.

Farverne er nye og fortjener at være en del af hverdagen i vores bevidsthed, stadig i feminine nuancer. Med en fod fast plantet i fortiden og den anden løbende mod fremtiden er disse vintertoner svære at definere, og det er også, hvad der gør dem specielle.

De nye produkter kommer til salg online og i butikkerne i løbet af august og september. Der tages forbehold for forsinkede varer og prisændringer.

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.