Category Manager Kathrine Møller Vinther er vores ekspert, når det handler om tendenser inden for sengetøj.

JYSK-indkøberens 3 favoritnyheder inden for sengetøj

Nogle gange har indretningen i soveværelset brug for et frisk pust. Uanset om du vil skabe et romantisk, et moderne eller et klassisk look, er nyt sengelinned en hurtig og nem måde at forny det visuelle udtryk på.

Category Manager Kathrine Møller Vinther har været hos JYSK i 5 år, og hun er vores ekspert, når det handler om tendenser inden for sengetøj, kvalitet og komfort. Her afslører hun sine favoritter i det nye sortiment for os.

”Jeg tror, at vi alle har brug for en smule glæde i vores liv i øjeblikket, så jeg vil sætte tre farverige sengesæt i fokus,” siger Kathrine.

Det nye sortiment af sengelinned er til salg online på JYSK.dk og i alle JYSK-butikker.

• Se flere nyheder og download hi-res fotos med normalpriser nederst.

EMILY oser af feriestemning

EMILY er i 100% bomuldspercale, og du kan også finde designet på en plaid og pyntepuder i JYSK.

"Det her sengesæt skaber godt humør på selv den mest grå og triste onsdag," fastslår Kathrine. “EMILY er blomstret sengetøj i blød 100% bomuldspercale, som både er meget behageligt og meget holdbart. Designet er tydeligt inspireret af naturen med de blå og gule blomster og den grønne blomsterstilk på den off-white baggrund. Den støvgrønne piping – eller syning – skaber en fin kontrast til mønsteret og giver sengesættet lidt kant. Hvis du også bliver helt forelsket i den sommerhusatmosfære, som EMILY har, kan du også få matchende plaid og pyntepuder.”

CILJE er et bæredygtigt valg med et skandinavisk look

CILJE er lavet af 51% genanvendt polyester og 49% bomuld og fås i petrol, sand og gul.

“Vi har gjort en stor indsats for at skabe et sengesæt, der imødekommer vores høje kvalitetskrav, og samtidig er et valg, der føles rigtigt. Jeg er meget tilfreds med resultatet,” siger Kathrine. ”Den særlige blanding af materialer er både behagelig og holdbar, og satinvævningen gør sættet blødt og behageligt. Designet er moderne og også meget skandinavisk. Nogle kender måske skandinavisk design for en sort, hvid, grå farveskala, men faktisk er det rolige udtryk det mest karakteristiske. CILJE har et vævet mønster, der tilføjer lidt spil i designet, men sengesættet bevarer sit harmoniske look. CILJE er en del af vores linje af bæredygtige produkter, SCANDINAVIAN SENSE, der også indeholder håndklæder og en bademåtte.”

BELMA er til den romantiske sjæl

BELMA er lavet af 100% bomuldssatin.

”Bare synet af dette sengesæt er nok til at booste dit humør. Farverne er lyse og levende, og i mine øjne flyder de store blomster i gul, taupe og armygrøn over den sandfarvede baggrund som vandmænd. BELMA er 100% bomuldssatin, og de sommerlige farvetoner skaber et positivt udtryk. Hvis du er en romantisk sjæl med en svaghed for roligt design, er dette sengesæt noget for dig,” siger Kathrine.

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.