Goodyear afdækker tendenser i transportbranchen med den tredje Sustainable Reality Survey-undersøgelse

Goodyears årlige Sustainable Reality Survey er nu tilgængelig, og alle europæiske transportflåder er inviteret til at deltage for tredje år i træk. Undersøgelsen hjælper Goodyear med at forstå den samlede branches tilgang til bæredygtighed og giver samtidig flåderne mulighed for at dele deres succeser og udfordringer på vejen mod bæredygtighed. Som i de foregående år vil TreeNation plante et helt nyt træ for hver gennemført undersøgelse. Du kan få adgang til undersøgelsen via dette link.

I 2022 afslørede undersøgelsen, at flåderne i stigende grad er bevidste om bæredygtighed, og at deres investeringer øges år for år. Flåderne ser ikke blot bæredygtighed som et vigtigt socialt anliggende, men mange af dem oplever også forbedringer på bundlinjen.

For logistikbranchen er undersøgelsen, der nu kører på tredje år, blevet en pålidelig informationskilde til indsamling af dybdegående information om fremtiden for logistik og transport.

Dæk og mobilitetsløsninger spiller en afgørende rolle

Undersøgelsen drejer sig om flåders tilgang til bæredygtighed i forskellige sammenhænge. Lige fra forståelse af de seneste miljøregler, formalisering af bæredygtighedsmål og -målinger og til brug af nye løsninger og teknologier, herunder dæk og mobile løsninger. Mange europæiske flåder, der bruger Goodyears Total Mobility-tilbud, har allerede oplevet en forbedret ydelse og støtte til deres indsats for bæredygtighed. For eksempel kan en flåde udrustet med Goodyears FUELMAX ENDURANCE-dækserie medføre en reduktion på 2 % i CO2-udslip, hvilket svarer til at spare 40.000 liter brændstof om året for en flåde på 100 køretøjer.1 Derudover kan mobilitetsløsninger som Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint eller Goodyear DrivePoint bidrage til hurtigere og nemmere flådeadministration, hvilket både øger effektiviteten og understøtter flådernes bæredygtighedsmål.

Sidste år svarede 54 % af de adspurgte flåder i Europa, at brændstofeffektive dæk er en del af deres bæredygtighedsstrategi, kun overgået af mere effektive køretøjer. Tidligere har flådeoperatører været tvunget til at vælge mellem slidstyrke, vejgreb, brændstofeffektivitet og kilometertal, men de nyeste Goodyear-produkter og mobilitetsløsninger, der tilbydes under navnet Goodyear Total Mobility, bidrager til at opnå den rette balance og skabe bedre resultater for flåderne.

Maciej Szymański, Marketing Director Commercial Europe, Goodyear, siger: "Vi er glade for, at vi kan gå i dialog med flåder i hele Europa og få et unikt indblik i deres daglige beslutninger gennem Goodyear Sustainable Reality Survey. Vi lægger stor vægt på den feedback fra kunderne, som vi har fået gennem denne vidtgående brancheundersøgelse. Takket være de konklusioner, vi har modtaget siden den første udgave af undersøgelsen i 2021, er vi bedre forberedt på at reagere på flådernes udfordringer og støtte dem i at skabe resultater for deres virksomheder."

"Transportbranchen oplever en løbende udvikling af de lovgivningsmæssige rammer. Initiativer som Fit for 55-pakken, Euro 7, Vehicle Energy Consumption Calculation Tool (VECTO) og Emissions Trading System (ETS) kræver, at transportvirksomhederne seriøst overvejer at tilpasse sig den nye virkelighed og træffer passende foranstaltninger – både med hensyn til implementering af interne politikker og anvendelse af specifikke produkter eller løsninger i deres flåder. Behovet for at gøre bæredygtighed til virkelighed er også drevet af de kunder, som er villige til at vælge virksomheder med en mere ansvarlig drift, og investorer, for hvem resultater i forhold til ESG-ambitioner begynder at være lige så vigtige som økonomiske resultater."

"Siden 2021 har besvarelserne fra Goodyear Sustainable Reality Survey været et ganske godt barometer for, hvordan transportbranchen i Europa griber de nye udfordringer an, og hvordan virksomhederne ændrer sig for at blive mere bæredygtige," tilføjer Szymanski.

Fortæl os, hvordan du gør bæredygtighed til virkelighed: https://www.sustainablerealitysurvey.eu/

Goodyears Sustainable Reality Survey er åben indtil den 21. juli.

1Baseret på VECTO-beregning af forskellen i brændstofeffektivitet mellem C-EU-dækmærket og B-EU-dækmærket. Skift fra et dæk med C-mærke til et brændstoføkonomisk dæk med B-mærke medfører en reduktion på 2 % i CO2-udslip. Ifølge interne beregninger kan dette udmønte sig i en besparelse på omkring 1 ton CO2-udslip og 400 liter brændstof pr. lastbil pr. år.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.