Danmarkspremiere i majsmarken med CLAAS JAGUAR

Danmarkspremiere i majsmarken med CLAAS JAGUAR

Onsdag d. 3. oktober viser og demonstrerer CLAAS de nyeste produkter frem til majshøsten – herunder Danmarkspremiere på JAGUAR 960 på bælter, verdens største finsnitter JAGUAR 980 og det nye ORBIS majsbord.

Den seneste tid har budt på mange spændende nyheder fra CLAAS, hvoraf en af de helt store produktnyheder er JAGUAR 960 TERRA TRAC, som er den første CLAAS finsnitter på bælter.

”Den første nye JAGUAR TERRA TRAC er ankommet til Danmark og har allerede været i gang i majshøsten”, fortæller salgs- og produktchef på CLAAS finsnittere, Iwer Dall, og fortsætter: ”med TERRA TRAC bælter på finsnitteren har vi nu en finsnitter, der er endnu mere skånsom mod jordstrukturen, og konceptet passer rigtig godt til skånsom kørsel i efteråret i majsmarken og i græsmarken med bl.a. semifaste kørespor. Det unikke system til vending på forlandet skåner desuden græstørven for beskadigelser og sikrer TERRA TRAC på JAGUAR snitterne stor fleksibilitet.

Verdens største finsnitter og helt nyt majsbord
CLAAS har samlet mange 2019-nyheder til demodagen d. 3. oktober, som foregår syd for Ribe, og her præsenteres JAGUAR 980, som er verdens største finsnitter.”JAGUAR 980 med 884 hk er en absolut sværvægter og stiller med dens enorme kapacitet store krav til logistikken ved majssnitning”, fortæller Iwer Dall og uddyber desuden, at der også vil være rig mulighed for at se JAGUAR snittere i mellemklassen med spændende udstyrsvarianter, der sætter snittekvalitet, kørekomfort og lavt brændstofforbrug i fokus.

I starten af september kunne CLAAS desuden præsentere en helt ny generation af ORBIS majsborde med en arbejdsbredde på 6 m og 7,5 m og ny ud-/indklapningkoncept. Det bliver der også mulighed for at se nærmere på til demodagen, hvor CLAAS viser ORBIS 750 10 Rk. CLAAS vil desuden fremvise en ny type majsplukkebord samt en 18 tons CLAAS TORION gummiged.

Arrangementet foregår onsdag d. 3. oktober kl. 10.00 – 15.00 på Sønderhedevej 47, 6780 Skærbæk. Der vil være forfriskninger i løbet af dagen, og der opfordres til at følge med på claas.dk samt CLAAS Danmark på Facebook for seneste opdateringer om dagen.

CLAAS:

CLAAS er en familiejet virksomhed grundlagt i 1913 og en af verdens førende producenter af landbrugsmaskiner. Virksomheden, med hovedkontor i Harsewinkel i Tyskland, er Europas førende inden for mejetærskere. CLAAS er også førende inden for landbrugsteknologi med sine traktorer, ballepressere og grønne høstmaskiner. CLAAS beskæftiger ca. 10.900 medarbejdere verden over og havde en omsætning på 3,7 mia. euro i regnskabsåret 2017.

Iwer Dall

Salgs- og produktchef CLAAS græsmaskiner +45 6113 0825