På billedet ses fra venstre:Jørgen H. Mikkelsen, Hans Damgård, Anne Kathrine Steenbjerge, Hans Bonde Hansen, Karen Hækkerup, Christian Pries Andersen, Jens Erik Kyed, Søren Dyssemark Knudsen og Søren Smalbro

Danish Agros bestyrelse er konstitueret

Danish Agros 45 delegeretmedlemmer har på den ordinære generalforsamling den 7. marts valgt medlemmer til Danish Agros bestyrelse, som består af seks landmænd, en medarbejderrepræsentant og to eksterne bestyrelsesmedlemmer.

Der var genvalg til alle de genopstillede, og herefter konstituerede bestyrelsen sig på et efterfølgende møde. Jørgen H. Mikkelsen blev genvalgt som bestyrelsesformand, mens Hans Damgård og Hans Bonde Hansen blev genvalgt som næstformænd.

Bestyrelsen tæller således fortsat følgende medlemmer:

• Jørgen H. Mikkelsen, region Sjælland Midt og Nord (Bestyrelsesformand)
  • Hans Damgård, region Sydjylland (Næstformand)
  • Hans Bonde Hansen, region Sjælland Syd og Lolland/Falster (Næstformand)
  • Søren Smalbro, Hjørring, region Nordjylland
  • Søren Dyssemark Knudsen, Otterup, region Fyn
  • Christian Pries Andersen, region Midtjylland
  • Jens Erik Kyed, medarbejderrepræsentant
  • Anne Kathrine Steenbjerge, eksternt bestyrelsesmedlem
  • Karen Hækkerup, eksternt bestyrelsesmedlem

I forbindelse med konstitueringen af bestyrelsen meddelte bestyrelsesformand Jørgen H. Mikkelsen, at han har besluttet sig for ikke at genopstille til bestyrelsen, når hans valgperiode udløber i 2025.

Jørgen H. Mikkelsen har siddet i bestyrelsen i Danish Agro siden 1986 og blev valgt til formand i 1995. Han har dermed haft det politiske lederskab af selskabet gennem transformationen fra en lokal aktør til en af Europas største grovvarevirksomheder.

”Danish Agros stærke resultater gennem årene er skabt med baggrund i en imponerende holdindsats hele vejen rundt i organisationen. Jeg vil i mit sidste funktionsår – med uændret gejst og energi – gøre mit allerbedste for fortsat at leve op til tilliden og udfylde den rolle, jeg er blevet tildelt,” udtaler Jørgen H. Mikkelsen.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro koncernen beskæftiger 5.500 medarbejdere og vil i 2024 have en omsætning i niveauet 48 mia. kr.