Victor Bønnerup Schütz, chaufførlærling i landbrugskoncernen Danish Agro

Danish Agro-chaufførlærling er udtaget til DM i Skills 2024

DM i Skills er et udstillingsvindue, der kan inspirere unge til at vælge en erhvervsuddannelse. Det er derfor positivt, at landbrugsbranchen i år også er repræsenteret. Landbrugskoncernen Danish Agros chaufførlærling Victor Bønnerup Schütz er udtaget og skal konkurrere mod landets bedste fra vejgodstransportuddannelsen.

DM i Skills er det årlige Danmarksmesterskab for unge fra erhvervsuddannelserne, hvor hundredvis af unge fra hele landet samles for at konkurrere inden for en række erhvervsfaglige uddannelser. I år afholdes mesterskabet på Dyrskuepladsen i Roskilde, hvor 279 unge fra 47 forskellige fag dyster om guldmedaljer og titlen Danmarksmester.

Det er erhvervsskolerne, der udtager de studerende, og det er AMU Nordjylland, der har udtaget Victor Bønnerup Schütz, som skal deltage i konkurrencefaget Vejgodstransport. Her skal han dyste i praktiske øvelser, der primært fokuserer på sikkerhed og overholdelse af gældende regler indenfor fastspænding af gods, krankørsel og økonomisk kørsel. Derudover skal han igennem en teoriprøve bestående af 50 spørgsmål.

Victor Bønnerup Schütz ser frem til at teste sine færdigheder mod de dygtigste fra landets erhvervsuddannelser.

”Det bliver en kæmpe oplevelse, og jeg er beæret over, at skolen har valgt mig til at deltage i DM i Skills. Det er en spændende udfordring og en mulighed for at prøve mine færdigheder af, og jeg ser frem til at konkurrere mod eleverne fra de andre skoler,” fortæller Victor Bønnerup Schütz.

Danish Agro har tidligere haft chaufførlærlinge, der er blevet udtaget til DM i Skills, og Danish Agros Teamleder for chauffører, Heidi Friis, er glad for at, Victor Bønnerup Schütz er udtaget til dette års mesterskab.

“DM i Skills er et stort udstillingsvindue for de faglige uddannelser, som viser de mange muligheder, erhvervsuddannelserne byder på. Vi er derfor utroligt stolte over at være repræsenteret ved mesterskabet med en af vores talentfulde chaufførlærlinge, og vores håb er, at hans deltagelse kan være med til at inspirere andre unge til at vælge en erhvervsuddannelse,” fortæller Heidi Friis.

De 279 unge fra erhvervsskolerne vil foran de mange tilskuere konkurrere om titlen som Danmarksmester og muligheden for at blive udtaget til Danmarks Skills-landshold, der senere på året skal deltage i Europa- og Verdensmesterskaberne.

Fakta om DM i Skills
Det er non-profit organisationen SkillsDenmark, der arrangerer DM i Skills. SkillsDenmark arbejder for at skabe mere fokus på erhvervsuddannelserne og er bakket op af blandt andre Undervisningsministeriet, faglige udvalg, erhvervsskoler, fonde og virksomheder.

DM i Skills 2024 bliver afholdt på Dyrskuepladsen i Roskilde i samarbejde med Roskilde Kommune og Tietgenfonden. Mesterskabet finder sted i perioden den 18.-20. april 2024, og der er gratis adgang alle dagene.

For yderligere information, kontakt:

Kommunikationsdirektør i Danish Agro
tlf. +45 2818 5797

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro koncernen beskæftiger 5.500 medarbejdere og vil i 2024 have en omsætning i niveauet 48 mia. kr.