CLAAS klar med koncept til operationel leasing af traktorer

CLAAS klar med koncept til operationel leasing af traktorer

Efter et stigende behov og efterspørgsel i markedet tilbyder Danish Agro Machinery og de danske CLAAS forhandlere nu muligheden for operationel leasing af traktorer.

Danish Agro Machinery A/S har i længere tid arbejdet med at udvikle et koncept til operationel leasing af CLAAS traktorer – et koncept, der nu er klar hos hele landets CLAAS forhandlere.

”Vi ser et stigende behov for, at kunden har brug for budgetsikkerhed og ganske enkelt at kende sine omkostninger på traktoren”, fortæller salgschef i Danish Agro Machinery A/S, Lars Johnsen. ”Vi har derfor udviklet et koncept, hvor kunden får stillet en traktor til rådighed med alt inklusiv vedligeholdelse og service. Kunden betaler for forbrugsretten og afregner pr. time.”

Fleksible løsninger på hele traktorserien
CLAAS Operationel leasing tilbydes i et bredt udvalg af CLAAS traktorserien – de såkaldte fokusmodeller, og en aftale giver mulighed for at lease traktoren i en periode, som kunden selv definerer. ”Det er en fleksibel løsning, hvor kunden selv definerer, hvor længe aftalen skal løbe på, og hvor mange timer aftalen indeholder”, fortæller Lars Johnsen.

CLAAS Operationel leasing er en landsdækkende løsning, der tilbydes hos alle landets CLAAS forhandlere. Det er derfor hos den lokale CLAAS forhandler, at aftalen laves, og også her service og vedligehold af traktoren foregår.

CLAAS Operationel leasing indeholder:

• Service- og reparationsaftale, som udføres af kundens CLAAS forhandler
  • CLAAS MAXI CARE: fortsat reklamationsret i 5 år og op til 5000 timer
  • Fuldt overblik over driftsomkostninger på traktoren

CLAAS

CLAAS er en familiejet virksomhed grundlagt i 1913 og en af verdens førende producenter af landbrugsmaskiner. Virksomheden, med hovedkontor i Harsewinkel i Tyskland, er Europas førende inden for mejetærskere. CLAAS er også førende inden for landbrugsteknologi med sine traktorer, ballepressere og grønne høstmaskiner. CLAAS beskæftiger ca. 10.900 medarbejdere verden over og havde en omsætning på 3,7 mia. euro i regnskabsåret 2017.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2018 have en omsætning i niveauet 32 mia. kr.

Lars Johnsen

Salgschef, CLAAS + 45 61 61 72 29