Golfbolde med egen logo fra Sjoot.dk

Sådan vælger du din golfbold

Hvordan skal man vælge en golfbold?

Golfbolde er generelt designet til, at imødekomme spillernes behov på alle niveauer. Tit og ofte er golfbolde tilpasset via. designet til de forskellige svinghastigheder der er. De forskellige svinghastigheder er høje, moderate og lave svinghastigheder. For at få maksimalt afstand og fornemmelse af boldene skal man vide, hvilken svinghastighed man søger.

Når man har fundet sin ideele golfbold, kan det have en indflydelse på, jeres spil og hvordan man klarer sig ude på golfbanen.

Så her er 5 trin til, hvordan man vælger sine golfbolde.

1. Find den golfbold der passer til jeres niveau og de personlige præferencer man har. De forskellige boldtyper kan fokusere på forskellige områder såsom spin, kontrol og afstand. Golfspillere der spiller med et højt handicap, vil normalt have en boldtype der er baserede på afstand og kontrol. Mens spillere med lav handicap vil sikre at deres golfbold er designet til at give et godt spin for at få en bedre score.
  2. Konstruktionen af golfbolde spiller en rolle. Moderne golfbolde, som sælges, har 1-2 lag. 3 lag på golfboldene er tit producerede til typer der ønsker en ekstra back spin på deres golfbold. Mens fire lag og flere er målrettet mod, at reducere denne virkning spin har på bolden.
  3. Komprimering af din golfbold. Golfspillere der har en høj svinghastighed, der kan slå mere end 240 yards i luften, er bygget omkring kompressionsklasser over 100. De golfspillere der har en lavere svinghastighed, er kompressionsklassen mellem 80 og 90 passende.
  4. Vurder jeres overordnede spil og svagheder, inden man foretager sig et valg af, hvilken golfbold man ønsker.

Hos Sjoot.dk bliver vores golfbolde producerede af de førende producenter. De kan både bruges af amatør og professionelle. Her kan i også få jeres logo sat på golfboldene.

Hos Sjoot.dk er vi også kendt for vores fantastiske golfhandske, som laves i en ordenlig og slidestærk kvalitet. Her kan i også få et logo tilknyttet.

Vi har mange års erfaring i denne branche. Har i nogle spørgsmål er i mere end velkommen til at kontakte os.