Forbedr energi og performance med hypoxisk terapi

Forbedr energi og performance med hypoxisk terapi

Mange af os leder efter måder, hvorpå vi kan optimere vores kroppe til at yde mere. Det kan enten være at føle sig skarpere på arbejdet, hurtigere på cyklen eller at have mere energi derhjemme med børnene.

De typiske veje til dette inkluderer at få sin skønhedssøvn og spise sundt. For mennesker, der ikke er atleter, er regelmæssig motion også en faktor i at nå disse mål. Men der er også andre måder at opnå dette på - for eksempel via hypoxisk terapi.

Behandling af kroppen uden medicin

Denne behandlingsform sænker iltniveauet i blodet og stimulerer kroppen til at behandle sig selv uden medicin. Dette kan lade sig gøre, da det lavere iltniveau skaber en stress-reaktion i kroppen, der kickstarter den i gang.

Behandlingen sker ved, at en professionel påfører en iltmaske, hvorefter processen starter. For at opleve en effekt skal du ligge med masken på i omkring en halv times tid.

Afhængigt af dit mål skal du forbi én af klinikkerne igen over en periode og gennemgå behandlingen. Hver krop reagerer anderledes på hypoxisk terapi, så hvis du har det meget bedre efter én behandling, så kan du måske slippe afsted med færre.

Hypoxisk terapi gavner alle typer mennesker

Der er en ting, som hypoxisk terapi kan hjælpe dig med. For eksempel hjælper det mod tilstande såsom senfølgere efter hjernerystelser eller hyppige migræne anfald.

Men det kan også hjælpe dig, selvom du ikke er syg. Atleter vil opleve forbedret fysisk præstation og hurtigere restitution. De kan altså performe bedre og komme sig hurtigere over det.

Den helt almindelige privatperson vil opleve forbedre energi og overskud i hverdagen samt en højere søvnkvalitet. Så kan de enten give den ekstra gas på et givent arbejdsprojekt, have energien til at gøre rent efter arbejde eller ikke falde i søvn på sofaen om aftenen i stedet for at lege med børnene.