Værksteder holder åbent under COVID-19 med Sharebox

"Når vi er i en situation som denne, har vi gjort alt hvad vi kunne for at få EN 1143-1 certificeringen og forsikringsgodkendelsen på plads hurtigst muligt. Nu arbejder vi med vores danske leverandør, Treco, for løbenede at øge produktionen af disse skabe for at imødekomme den stigende efterspørgsel. På nuværende tidspunkt har vi allerede en fuld ordrebog på de første to leveringer alene i det Norske marked og har svært ved at kunne følge med. Især nu når vi har til hensigt at åbne for salget til den Danske marked også." Arne Eivind Andersen, CEO Sharebox

Sharebox er ellers indtil videre kendt i Danmark for at levere løsninger til deleøkonomien med nøgleskabe i 7-Eleven's butikker rundt omkring i landet. Disse har været flittigt brugt at danske airbnb udlejere til at ligge deres nøgler til lejligheden i. Turisterne kan således hente nøglen direkte i en 7-Eleven butik. Desværre har COVID -19 situationen sat en pause på airbnb udlejning, hvilket har åbnet muligheden for at fokusere mere på bilbranchen.

"Den nye servicestation kan mere end bare at udlevere nøgler. Selve værdien af skabet ligger i softwaren, hvor integrationer med de forskellige systemer der benyttes i bilbranchen, betalingsløsninger og meget mere skal være med til løbende at effektivisere og optimere servicestationen." Forklarerer Arne Eivind Andersen, CEO.

På nuværende tidspunkt kan værksteder modtage nøgler, udlevere nøgler og modtage betaling direkte fra den nye servicestation.

Den nye Sharebox servicestation er udviklet i samarbejde med den skandinaviske autobranche og allerede installeret hos flere glade bilværksteder som Mekonomen, VW, Audi, Skoda og Nissan. Nu glæder vi os til at hjælpe endnu flere forhandlere og værksteder i resten af Skandinavien i de næste måneder, fortæller Arne Eivind Andersen.

Sharebox har egen front-og back-end teknologi der er designet med features der gør det muligt at åbne/lukke låger/døre/porte og simplificere alle aspekter indenfor industrier der beskæftiger sig med check ind/ud løsninger med eller uden betaling.

Løsningen digitaliserer hele kundeoplevelsen fra indlevering af bilnøgler, service, reparation, betaling osv. helt til udlevering af nøgler efter bilen er klar. Den moderne kunde kræver convenience og service i højt niveau - og med den nye servicestation fra Sharebox, så kan de nu indlevere og afhente bilen alle timer i døgnet. Det er noget man som værksted får ekstra point for i disse dage.

• ceo
  • founder
  • car repairshops

The company digitizes the customer journey for anyone who will either supply or retrieve physical keys with self-service functions through mobile-controlled key companies integrated with payment services and customer relationship software.

The goal is to become a world leader in these segments during 2021 for short-term rentals, car rental and car repair shops / car dealers. Sharebox has 201 shareholders after a crowdfunding in 2019. The founders together with the seed grain fund Skagegrak Maturo and Aust-Agder Næringsselskap are the largest.

Kjetil Faye Lund

Press contact CMO Marketing and Sales +4790923795

Dan Jørgensen

Press contact Country Manager Australia / Regional Manager Asia Pacific PR - Australia 0433941919