Little India - med smak för det nya

Under de senaste 20 åren har Little India serverat miljontals måltider i sina restauranger. Rätterna representerar det bästa av indiska köket och är inspirerade av landets olika regioner. Tandoori härstammar exempelvis från de norra delarna i Indien och de kryddstarka grytorna är oftare förekommande i de södra regionerna medan Chicken Tikka Masala, som är en av de populäraste rätterna, föddes i Indien men är uppvuxen i Europa.

Little Indias grundare Refayet Hossain är en driven företagare som ständigt utvecklar sin verksamhet och är noga med detaljer. En egenskap som genomsyrar allt han tar sig för, även när en av restaurangerna nyligen fick ett nytt digitalt menysystem.

- Jag strävar alltid efter att använda den senaste tekniken, implementeringen av digital skyltning var ett naturligt steg. Med digitala menyer är det enkelt att schemalägga erbjudanden som exempelvis dagens erbjudande. Och med några knapptryckningar går det snabbt att ändra priser eller utbud. Man får ju dessutom betydligt fler möjligheter till lockande budskap när man kan använda sig av animeringar och rörliga budskap, berättar Refayet.

• menyer
  • skyltning
  • skärmar
  • digitalt
  • digital signage
  • digital kommunikation
  • digital

En av Finlands största

I staden Ulvila, Finland, öppnade nyligen fast food kedjan Hesburger en ny restaurang. Med denna restaurang inräknat så har kedjan nu 418 restauranger. Ny design och rätt placera av skyltarna för att få ett bra flöde, är viktiga för ett lyckat slutresultat.

360 försöker att leva upp till sitt eget måtto

På 360 träningscentrum har man måttot "Lite bättre hela tiden". Man jobbar ständigt för att medlemmarna ska känna sig lite starkare, lite piggare, lite friskare eller kort sagt mer välmående. Nytt medlemssystem öppnade upp för snabbare boknings- och informationssystem, till medlemmarnas glädje.

Alla älskar Street food

Street food med smakinfluenser från hela världen är utan tvekan den hetaste mattrenden just nu. Santa Maria och deras konceptkock Erik Brännström förväntar sig att deras nya street food konceptet kommer att vara ute och i gång redan nu till hösten.

Tikkurilas digitala skyltar sätter färg på tillvaron

Tikkurila är en stark regional aktör som i sin satsning nu utvecklar och effektiviserar sin skyltning på flera områden. Med den här satsningen hoppas Tikkurila nå ut snabbare och effektivare till konsumenten.

Ny miljonaffär till Zone Systems

Skellefteåbaserade Zone Systems får fortsatt förtroende hos Filipinernas största snabbmatskedja Jollibee. - Det handlar om en affär på nästan två miljoner, vilket givetvis känns mycket bra säger Zone Systems VD Anders Karlsson.

Kulturhuvudstaden skyltar med klassiskt och digitalt

Umeå kommun har tillsammans med Zone Systems tagit fram nya infartsskyltar, en blandning av gammal och ny teknik. Fem stycken cirka 44 kvadratmeter, två studentrum stora, tonar skyltarna upp sig vid Umeås infarter. Ena delen av skylten är klassisk plåtskylt och den andra delen en digital informationstavla.

Carlsberg skyltar digitalt

Intresset för öl i Sverige är större än någonsin och nu har även alkoholfritt öl blivit riktigt populärt. 6 av 10 personer uppger att de kan tänka sig att dricka alkoholsvag öl på restaurangen. I baren HMSHoast Bar på Sky City, Arlanda, har Carlsberg installerat flera digitala skärmar för att kunna promota hela sitt breda sortiment av drycker.

​ Coca-Cola ”nätverkar” …

Sedan 2009 har Coca-Cola Enterprises Norge ett eget nätverk. Dryckesjätten anlitar skyltleverantören Zone Systems för mjukvara, hårdvara, installation och drift. Coca-Colas senaste digitala skyltinstallation är Chaqwa Café på Oslo Business Institute, Nydalen, Oslo.