ZlideOn med förpackning.

Svenska ZlideOn vinner German Design Award

ZlideOn har vunnit German Design Award för Excellent Product Design i kategorin Lifestyle and Fashion. Priset delas ut till innovativa produkter med förstklassig design och i år har juryn uppmärksammat ZlideOn som används till att laga trasiga dragkedjor. Att erbjuda ett enkelt sätt att laga och återanvända kläder är ett välkommet initiativ för en mer hållbar värld.

“Nya förväntningar i fråga om livskvalitet, material och hållbarhet kräver nya tillvägagångssätt och lösningar inom produktdesign, från produktförpackning till funktionalitet.” Så löd en del av motiveringen när ZlideOn fick sitt pris för Excellent Product Design. Priset delas ut av German Design Council som ett världsledande centrum för kunskapsöverföring inom design och innovation. Priset delas enbart ut till produkter och projekt som är banbrytande bidrag till det internationella designlandskapet och är ett av de mest prestigefulla priserna inom design. ZlideOn får priset för sin innovativa produkt tillsammans med den miljövänliga förpackningen som är tillverkad i kartong, vilket går i linje med företagets hållbarhetsfokus.

För en klimatsmart värld

ZlideOn grundades med målet att bidra till en mer hållbar värld. Med sin patenterade blixtlås-lösning hjälper de sina kunder att återanvända sina produkter på ett smidigt sätt. ZlideOn är en öppningsbar dragkedjelöpare som man enkelt klickar på sin trasiga dragkedja så den kan stängas igen. Genom att reparera blixtlås med ZlideOn förlängs plaggets livslängd vilket i förlängningen minskar textilindustrins miljöpåverkan genom att minska konsumtionen. Nu är målsättningen att fortsätta etablera ZlideOn både i Sverige och globalt, något som priset German Design Award bidrar till.

– Vi är jättestolta över priset och att vår produkt uppmärksammas internationellt, säger Eva Wilander, vd på ZlideOn. Det här är definitivt en milstolpe på vår väg mot att etablera oss ännu bredare på marknaden. Nu hoppas vi att fler kommer att ha oss i åtanke och att ännu fler överväger att reparera sina trasiga blixtlås istället för att slänga produkterna. På så sätt bidrar vi alla till att minska vårt miljöavtryck.

Regioner

ZlideOn är en patenterad produkt som gör det möjligt att laga sina trasiga dragkedjor. Med sin patenterade clip-on-lösning är det snabbt och enkelt att öka livslängden på jackan, väskan eller skorna. Klicka på ZlideOn och dragkedjan fungerar igen!

Eva Wilander

Presskontakt CEO 0728-53 80 50 ZlideOn.se

Vinnare av Scandinavian Outdoor Award

Taget från Utemagasinet:
ZlideOn är en patenterad lösning som hjälper dig att laga trasiga dragkedjor. En viktig komponent mot ett hållbart användarmönster – att öka livslängden på jackor, ryggsäckar, sovsäckar och skor istället för att köpa nytt.
Motivering från jury: Trasiga dragkedjor är en av de främsta orsakerna till att produkter slängs. Nu erbjuder det svenska föret

Vi hjälper dig att fixa dragkedjan!

ZlideOn är en globalt patenterad produkt som gör det möjligt att på ett enkelt sätt laga trasiga dragkedjor. Med sin patenterade clip-on-lösning, kan man förlänga livslängden på textilier med trasig dragkedja och därmed fortsätta använda det man behöver och älskar.

Vi på ZlideOn tror på en hållbar klädindustri och vill underlätta för människor att minska sin miljöpåverkan!

ZlideOn

Biblioteksgatan 29