Nya huvudkontoret i Landvetter, Zeppeln Sverige HQ

Pressinbjudan: Invigning av vårt huvudkontor och verkstad den 1 okt

Vi vill gärna bjuda in er till invigningen av Zeppelin Sveriges nya huvudkontor och verkstad den 1 oktober. Det är en viktig milstolpe i vår verksamhet och framtida tillväxt. Denna speciella dag ger er en unik möjlighet att ta del av vår utveckling och framtidsplaner

Program:

Tid: 11:00 – 15:00
Datum: 1 oktober, 2024

Plats: Zeppelin Sweden HQ

Dagen börjar med en guidad rundtur genom vår nya anläggning, där ni får chansen att uppleva våra moderna faciliteter och se hur vi har utvecklats från första spadtaget till en fullt fungerande verksamhet.

Efter rundturen bjuder vi på lunch, följt av tal från vår ledning som kommer att berätta mer om vår resa och framtida mål. Ni kommer även att få möjlighet till intervjuer och samtal med representanter från Zeppelin Sverige AB.

För de journalister som behöver boende rekommenderar vi följande hotell:

Scandic Landvetter – Beläget vid Landvetter flygplats, endast 2 minuter med bil från vårt huvudkontor. [LÄNK]

Clarion Hotel Post – Beläget i Göteborgs centrum, nära Göteborgs centralstation. [LÄNK]

Vi ser fram emot er närvaro och hoppas att ni vill vara med och uppmärksamma denna viktiga händelse för oss.

Vänligen bekräfta ert deltagande genom att kontakta, eller tveka inte att kontakta mig om ni har frågor:

Maria Björk Falk, Communications Manager

Zeppelin Sverige AB

+46(0)70 508 62 17

maria.bjorkfalk@zeppelin.com

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Kategorier

Zeppelin Sverige AB är återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg.

Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.

Maria Björk Falk

Presskontakt Communications Manager 070-5 08 62 17

Zeppelin Sverige är exklusiv återförsäljare av Caterpillars maskiner och motorer i Sverige

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg.

Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 440 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.

Zeppelin Sverige AB

Prästgårdsgatan 34, 2 tr (Pedagogen Park)
431 44 Mölndal