Ybuss tar hjälp av Uno Svenningsson och Bingo Rimér i sin nya kampanj!

Ybuss som bedriver daglig persontrafik över hela landet har under en längre tid arbetat med kvalité och miljöfrågor. Ifjol påbörjade man t.ex. arbetet med att möta de tuffa krav som Naturskyddsföreningen ställer på de reseaktörer vars avgångar får bära miljömärkningen Bra Miljöval.

Inför 2010 så vill man nu fortsätta på den inslagna banan vilket bl.a. innebär att man kommer att se över möjligheterna att kunna gå över till alternativa bränslen. Nicklas Lindersson, VD på Ybuss säger:

- Hela miljöfrågan är väldigt angelägen för oss. Som en nationell bussoperatör så måste vi kontinuerligt förbättra oss och därigenom verka för ett mer klimatsmart företagande. Med den här kampanjen hoppas vi nu inte bara kunna hjälpa till att lyfta fram miljöfrågorna, utan vi vill också slå ett slag för det kollektiva resandets positiva inverkan på vår miljö.

Att man fått med sig Uno Svenningsson i kampanjen ser man naturligtvis som extra roligt, och man hoppas att Unos medverkan skall hjälpa till att lyfta kampanjens budskap.

- Unos låt ligger helt i linje med vad vi vill förmedla med kampanjen säger Nicklas. Sedan känns det helt fantastiskt att han levererat en så stark låt. Musiken och Unos suveräna röst passar perfekt till kampanjens positiva budskap.

Kampanjen drar igång vecka 22 och kommer att fortsätta under försommaren.

Förutom att ses på TV så kommer den också att höras i radio samt synas på nätet främst på den egna kampanjsidan www.reskollektivt.nu där man bl.a. kommer att kunna skapa sin egen miljöfilm till Unos låt. För de som är snabb med att göra just detta kommer det att gå att ladda ner Unos låt helt gratis. Antal nedladdningar kommer dock att vara begränsade så det är ”först till kvarn…” som gäller.

Vill man istället se Uno spela låten live så kommer man kunna göra detta vid ett fåtal tillfällen i samband med den korta miniturné som kommer göras på ännu hemliga platser längs Ybuss stäckning.

För mer information, kontakta:

Nicklas Lindersson, VD på Ybuss

Kontor: 08-54 54 23 55

E-post: nicklas.lindersson@ybuss.se

• klimatsmart
  • uno svenningsson

• Västra Götaland

Ybuss AB bedriver busstrafik med dagliga avgångar tur och retur från Umeå, Örnsköldsvik, Sollefteå, Kramfors, Östersund och Sundsvall till Stockholm. Bolaget har bedrivit busstrafik sedan 70-talet och ägs av Byberg och Nordin AB och Westin Buss AB. Sammanlagt har Ybuss 150 avgångar till och från Stockholm per vecka. Bolaget och dess ägare sysselsätter totalt cirka 250 personer.