Från vänster Håkan Petersson, kommunchef; Pär Tornemo, vd Yaskawa Nordic AB samt  Henrik Nilsson Bokor, Kommunstyrelsens ordförande.
Från vänster Håkan Petersson, kommunchef; Pär Tornemo, vd Yaskawa Nordic AB samt Henrik Nilsson Bokor, Kommunstyrelsens ordförande.

Yaskawa Nordic utökar produktionskapaciteten

Yaskawa Nordic upplever en ökad orderingång som kräver en högre produktionskapacitet. Därför utökar man nu produktionsytorna i Torsås med inköp av en närliggande fastighet från Torsås kommun.

De nya lokalerna kommer att tillföra företaget en välbehövlig ytterligare produktionsyta på ca.
1600 kvm.

• Vi ser fram emot att få tillträda fastigheten den 1 juli och räknar med att vara i full produktion i de nya lokalerna efter semesterperioden, säger Pär Tornemo, vd för Yaskawa Nordic AB.

Kontakta vd Pär Tornemo, 0480-41 78 39 (par.tornemo@yaskawa.eu.com) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 500 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 160 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.