Med Weld4Me får du styrkan hos en industriell robot kombinerad med den säkerhet som krävs för arbete nära eller tillsammans med människor.

Weld4Me – din nya kollega?

Som ett alternativ, eller komplement till manuell MIG / MAG-svetsning med luftkyld svetsutrustning, erbjuder Weld4Me-robotstation många fördelar. Den har ett litet fotavtryck, är lätt att flytta med en handtruck och ger en konsekvent svetskvalitet.

Hybridroboten (MOTOMAN-HC10DT) kombinerar styrkan och noggrannheten hos en industrirobot med de säkerhetsfunktioner som krävs för en robot som ska arbeta i närheten av, eller samarbeta med, människor. IP67-skyddsklassen ger dessutom överlägsna funktioner för applikationer i tuffa svetsmiljöer.

Med "Direct teaching" och den anpassade svetsguiden "Welding Wizard", är det lätt att använda och programmera Weld4Me även utan tidigare erfarenhet av robot.

Fördelar:

• Lätt att integrera tack vare ett litet fotavtryck och hög IP67-skyddsklass
  • Lätt att installera och använda
  • Lätt att flytta och starta upp igen
  • Lätt att programmera med "Welding Wizard"

Vill du veta om Weld4Me passar i din produktionsprocess? Kontakta Niklas Richardsson, telefon 0709-943161, niklas.richardsson@yaskawa.eu.com