Nya PLC:n ”iCube Control” ingår i ett ekosystem med kompletterande produkter från YASKAWA.

Ny PLC från YASKAWA med öppen arkitektur och integrerad säkerhet

YASKAWA:s iCube Control för maskinstyrning av bland annat rörelse, logik och säkerhet har alla de egenskaper som behövs för att skapa ett säkert system. Den är konstruerad för att klara krävande uppgifter som synkroniserad styrning av många axlar – allt med en enda styrenhet som kommer att prestera tillförlitligt under lång tid.

iCube Control har stöd för flertalet moderna fältbussar, och det är möjligt att använda dess funktionsmoduler för att utveckla egna effektiva lösningar. Med den integrerade EtherCAT och FSoE (FailSafe over EtherCAT) kan iCube Control överföra både deterministiska och säkerhetskritiska styrdata.

- Den här PLC:n är en efterlängtad produkt som kompletterar vårt erbjudande till framför allt maskinbyggare och OEM-tillverkare. De kommer ha stor nytta av den då den har en öppen arkitektur och många funktioner som kan användas för att uppfylla specifika krav, säger Patrick Lansdorf, försäljningschef på YASKAWA Drives Motion Controls division.

iCube Control är en del av ett mycket intelligent ekosystem som kan samla in och analysera data och svara på ett relevant sätt. Lätt att använda med hjälp av appar som du själv laddar ner från YASKAWA:s App Store.

På Elmia Automation i maj kommer YASKAWA att i sin monter i D-hallen visa flera praktiska exempel på styrning och övervakning av system med frekvensomriktare, I/O och motorer.

Kontakta Patrick Lansdorf 0480-36 26 12 (patrick.lansdorf@yaskawa.eu) för mer information.

Yaskawa Nordic grundades på 70-talet i Torsås och ägs idag av japanska Yaskawa Electric Corporation, börsnoterat i Tokyo. Yaskawa en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer, med över 590 000 MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Yaskawa Nordic har ca 200 anställda och kontor i Torsås, Kalmar och Jönköping.