Liten, stark och snygg - MOTOMAN-GP7 från Yaskawa

Ny serie med MOTOMAN robotmodeller

Yaskawa utökar sitt utbud av MOTOMAN industrirobotar med två modeller i den nya GP-serien. De nya robotarna är inte bara snabbast i sin viktklass, 7 respektive 8 kg nyttolast, de är också helt och hållet gjorda för IP67. Det krävs alltså inte någon ytterligare modifiering för användning i tuffa miljöer. Det här är slanka och smidiga robotar med hög ytfinish. De är också konstruerade för minskat underhåll och ett litet fotavtryck.

Robotarna i GP-serien styrs av ett helt nytt styrsystem, YRC1000. Den här extremt kompakta styrenheten möjliggör ett optimalt utnyttjande av utrymmet och den sätter nya standarder inom robotacceleration och hastighet.

Med sina 730 gram är programmeringsenheten också en av de lättaste i sin klass. Pekskärmen gör det lätt att navigera och rulla ner med hjälp av markören.

För ytterligare information kontakta Mikael Jigbäck, telefon 0732-046 614.