Totara LMS lanserar version 2.6 – med stort fokus på anpassningsbarhet

Totara Learning Solutions har lanserat version 2.6 av den populära lärplattformen Totara LMS. Denna version är en fortsättning på den höga takt i vilken Totara adderar funktionalitet som efterfrågas av stora företag, offentlig sektor och ideella organisationer runtom i världen. Sedan den förra stora releasen av version 2.5, som innehöll en kraftfull modul för performance management, så har Totara fokuserat på en stor mängd förbättringar av befintlig funktionalitet och en mindre mängd nya funktioner.

Totaras VD, Richard Wyles: “Totara LMS har nu blivit så rikt på funktionalitet att vi har lagt till stöd för administratörer att smidigt kunna anpassa navigering och utseende, samt kunna dölja den funktionalitet som för tillfället inte behövs. Att stödja en hög grad av anpassningsbarhet är ett av våra huvudmål, helt i linje med vår filosofi kring öppen källkod.”

Fler exempel kring anpassningsbarhet inkluderar teman baserade på responsiv webbdesign och fullt ut konfigurerbara kurskataloger, vilket gör det möjligt för organisationer att definiera hur detta viktiga fönster i lärplattformen ska presenteras. Standardtemat i Totara är nu helt responsivt och fungerar med alla olika skärmtyper i form av surfplattor, mobiler och datorer.

Richard Wyles tillägger: “Vi har nått punkten där Totara LMS avseende uppsättning funktionalitet har kommit i kapp eller gått förbi de traditionella stora drakarna. Vårt övergripande mål – att leverera ett högre värde och en större grad av frihet – kan låta enkelt, men vi är övertygade om att det verkligen är avgörande. För att lyckas med ett initiativ krävs en kontinuerlig vilja att lära sig nya förmågor, kunskap och beteenden. Världen fortsätter förändras. Organisationer behöver anpassa sig för att överleva eller behålla sitt försprång. Tyvärr ser vi inte alltid detta i lärplattformar. Ofta behöver du lära dig på det sätt som systemet säger att du ska lära dig. Hos Totara Learning är vi väldigt fokuserade på denna utmaning. Givetvis kan vi erbjuda detta genom att utgå från öppen källkod, men vi uppnår det också på det sätt vi designar funktionaliteten.”

Om Totara

Totara Learning Solutions avser att i grunden förändra den globala marknaden för lärplattformar (LMS – Learning Management System). Totara LMS baseras på öppen källkod, med sin professionella version tillgänglig via abonnemang. Totara kan kraftfullt reducera större organisationers kostnader kring hantering av kompetensutveckling och ”learning management”, samtidigt som man ger kunderna tillgång till avancerad LMS-funktionalitet.

Från ett enkelt koncept – att system baserad på öppen källkod, utvecklad med ett aktivt nätverk, kan leverera verkliga fördelar inom lärande och kompetensutveckling för stora organisationer, kommer en större vision; att transformera hur teknologier för lärande utvecklas, levereras och upphandlas.

Totara levererar sin vision genom;

• Att reducera kostnader via att skala bort traditionella användarbaserade licenskostnader
  • Leverera sinnesfrid med kommersiell support
  • Skapa en innovationsmodell baserad på samarbete
  • Göra anpassningar enkelt
  • Maximera frihet och minimera inlåsningseffekt till viss leverantör

Användare av Totara återfinns i en stor mängd branscher, inklusive finans, handel, energi, hälso- och sjukvård, offentlig verksamhet samt ideella organisationer. Allt från mindre organisationer till stora multinationella företag med över 200 000 anställda har valt Totara som sin lärplattform – ett intyg på Totaras robusta anpassningsbarhet och skalbarhet.

För mer information om Totara, besök: www.totaralms.com

Eller läs mer om Totara LMS från Xtractor här.