XL-BYGG öppnar i Kungälv. Den stora invigningen äger rum den 5 maj, men redan den 28 april har man smygpremiär.

XL-BYGG öppnar i Kungälv

I början av maj öppnar XL-BYGG i Kungälv. Det är bröderna Niklas och Christopher Sundberg som tillsammans med Joachim Qvisth öppnar bygghandeln i Rollsbo som välkomnar både proffsbyggare och privatpersoner.

Niklas, Christopher och Joachim driver sedan tidigare XL-BYGG i Grums. Nu ser de fram emot att öppna sin andra XL-BYGG-anläggning i det expansiva handelsområdet Rollsbo, strategiskt beläget vid E6:an i Kungälv. Efter 1,5 års förberedelser och rekrytering av bland annat platschefen Mathias Schelin, med ett förflutet inom både K-Rauta och XL-BYGG Örebro, ser man fram emot den stora invigningen den 5 maj.

- Vi satsar på kompetenta medarbetare med erfarenhet från branschen som har god kännedom om den lokala marknaden och kunden. Nu är vi ett glatt gäng på plats som ser fram emot att välkomna både proffsbyggare och privatpersoner till vår nya fina bygghandel, säger Joachim Qvisth, XL-BYGG Kungälv.

XL-BYGG Kungälv kommer att bestå av en fastighet på totalt ca. 8700 kvadratmeter fördelat på 2200 kvadratmeter bygghall och 6500 kvadratmeter utomhusyta. Man har byggt om Tremcos tidigare lagerbyggnad och anpassat denna efter kundernas behov. Man har styrt upp utleveranser på ena sidan huset och kundflödet på andra sidan för att erbjuda en så smidig upplevelse som möjligt och det kommer bland annat att finnas rullfack för tryckt virke både inom- och utomhus.

Anledningen till att man väljer att etablera sig i just Kungälv är att det händer mycket både i Kungälv och i orterna runt omkring. Placeringen blir också viktig för XL-BYGG som nu täcker in en större del av Storgöteborg.

- Genom etableringen av XL-BYGG i Kungälv täcker vi upp ytterligare en viktig ort i området Storgöteborg. Det känns fantastisk bra, både för oss inom XL-BYGG och för det fria företagandet, när våra medlemmar och entreprenörer satsar vidare på detta sätt genom ytterligare nyetableringar, säger Carl Littlewood, Kedjechef XL-BYGG.

Vi är en kedja som består av 87 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST och Järnia ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.

Vi är en kedja som består av över 110 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.