XL-BYGG lanserar nytt kommunikationskoncept ”Tillsammans”

XL-BYGG lanserar nytt kommunikationskoncept ”Tillsammans”

Nu lanserar XL-BYGG sitt nya kommunikationskoncept ”Tillsammans”. Konceptet tar fasta på ett begrepp som genomsyrar hela verksamheten och som lyfter fram hur XL-BYGG vill utgöra en naturlig del av kundens vardag och projekt.

Tillsammans som begrepp kommer att genomsyra XL-BYGG:s kommunikation under de kommande åren och är kärnan i ett nytt långsiktigt kommunikationskoncept som XL-BYGG nu sjösätter. Ambitionen är att alla ska känna till att XL-BYGG inte bara säljer byggmaterial och verktyg, utan tillsammans med kunderna är man med och bygger allt från hem till skolor och parkmiljöer. Syftet är också att visa hur man förenklar för kunden men också hur man interagerar med medarbetare, leverantörer och andra samarbetspartners.

- Under många år har vi jobbat med positionen att vara branschens bästa lagspelare och att vi ska förenkla och berika för kunden. Det är något som vi också tar fasta på med konceptet ”Tillsammans”. Vi vill utgöra en naturlig del av kundens vardag och projekt helt enkelt, och det gäller både proffsbyggare och privatkunder, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-BYGG.

Under första året kommer det kreativa temat att bygga på parollen ”Tillsammans fixar vi allt” och i det kommunikationsmaterial som nu rullas ut är det riktiga byggare som har huvudrollen.

- Våra XL-BYGG-handlare har en stark lokal närvaro och deras framgång bygger många gånger på de goda och långsiktiga relationer som de byggt upp med sina kunder. För oss kändes det därför självklart att det är riktiga proffsbyggare som har huvudrollen när vi rullar ut vårt nya koncept, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-BYGG.

Konceptet ”Tillsammans” är framtaget av XL-BYGG:s byrå Falck & Co och kommer att rullas ut bland annat i butik, på tv, i sociala medier och radio. Mediabyrå är TBS Mediabyrå.

För mer information kontakta:

Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-BYGG

E-mail: mischa.moszkowicz@mestergruppen.se

Vi är en kedja som består av 87 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST och Järnia ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.

Vi är en kedja som består av över 110 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.