Jobba hos oss: Projektledare Stockholm

Jobba hos oss: Projektledare Stockholm

Till XERVONs regionkontor i Kungsängen söker vi en driven och självständig projektledare med fullt resultatansvar för projekt i Stockholmsregionen. Vi utför alla typer av ställningsuppdrag för nybyggnationer, renoveringar och underhållsarbeten och region Stockholm ansvarar för projekt i hela Stockholmsregionen samt i Uppland och Sörmland.

Om tjänsten

Som Projektledaren ansvarar du för kalkyl, beräkningar, offertarbete samt planering och resultat för tilldelade projekt. Projektledaren är också ansvarig för projektekonomin samt löpande kundkontakter. Du rapporterar till Regionchefen. Tjänsten är placerad på kontoret i Kungsängen norr om Stockholm och innebär dagliga resor till de olika projekten varför vi gärna ser att du är bosatt i de centrala/norra delarna av Stockholm.

I rollen ingår:

• Resultatansvar för tilldelade projekt.
  • Utförandeansvar för tilldelade projekt (kan delegeras till arbetsledare).
  • Upprättande av beräknings- och kalkylunderlag samt projektpärm tillhörande samtliga offerter.
  • Planering av vunna avtal samt med ansvarig montör upprättande av tid- och leveransplan.
  • Deltagande i start- respektive slutmöte med arbetsledare och säljare.
  • Ansvar för att säkerställa att ansvarig administratör uppdateras med dagliga rapporter kring utfört arbete per projekt samt att dagbok fylls i.
  • Upprättande av prognos för innevarande och kommande månad, enligt tidplan från CFO.
  • Ansvar för att säkerställa att ÄTA-arbeten fångas upp och förankras med kund.
  • Att säkerställa ställningsinspektion i enlighet med fastslagna policyer.
  • Att säkerställa rätt fakturering varje månad inklusive work in progress.

Förutom en mycket trevlig arbetsplats med förmånliga anställningsvillkor kommer du också att erbjudas utbildning i bland annat projektledning.

Du som söker

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva och ansvara för projekt, gärna inom ställningsbranschen men detta är inget krav. Kanske arbetar du i en närliggande bransch, såsom bygg, industri, el eller ventilation och där framgångsrikt haft ansvar för både resultat samt kundkontakt. Du har troligen haft personalansvar i tidigare roller alternativt är du van vid att arbetsleda anställda och underentreprenörer. Ett krav är att du arbetat med och haft ansvar för budget och projektuppföljning. Det är även meriterande om du har kunskaper i CAD. B-körkort är ett krav.

Vidare tror vi att du har gymnasieutbildning samt gärna kunskaper i entreprenadjuridik, logistik och ekonomi för projektuppföljning. Har du kompetensbevis inom ställningsbranschen är det en stor fördel, i annat fall ordnar vi detta. Du uttrycker dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt och talar också engelska väl.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Projektledaren har en nyckelroll hos oss och vi söker därför en person med god ledarförmåga, en väl utpräglad affärsmässighet, sunt förnuft och sunda värderingar samt även vinnarinstinkt. Vidare har du god social kompetens, är serviceorienterad och bekväm i din ledarroll. Du drivs av att utveckla och effektivisera ditt arbete samtidigt som du sprider glädje och motiverar de omkring dig.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar XERVON med Level Recruitment och ansökan sker via denna länk. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Intervjuer och urval sker löpande. Välkommen in med din ansökan!