Xelera presenterar Ekoportal2035 | Skogsindustrierna

Xelera presenterar stolt kampanjsajt  www. ekoportal2035.se.  Ekoportal2035 är skogsindustrins vision till år 2035 - att produktionen i det svenska skogsindustriklustret fördubblas, varav hälften av tillväxten kommer från nya produkter. Sajten är framtagen som inspirationsmaterial för investerare, såväl företag som offentliga forskningsfinansiärer. Det är en spännande framtidsbild med biobaserade förnybara material i centrum.

Ekoportal2035 är ett försök att visualisera en miljö som till så stor del som möjligt baseras på material och produkter från förnybara råvaror. För att göra det mer påtagligt har varje produktidé fått ett eget "namn". Ekoportal2035 handlar bara om möjligheter, inte om problem, svårigheter eller hinder.

Ekoportal2035 är en nischad kampanjsajt med många ovanliga och iögonfallande designinslag

Genomförda webbprojekt

• PR, kommunikation

• webbpublicering
  • hemsidor
  • kampanjsajt

Xelera presenterar NRA Sweden | Skogsindustrierna

Xelera bygger webbplatser från start till mål. Men vi utför också delar av webbplatsproduktionen som enstaka tjänster, såsom förstudie, design, utveckling, copy och utbildning. Här presenterar vi stolt våra genomförda webbprojekt.

Xelera presenterar Spaweekendhotell

Xelera presenterar SAI (The Institute of Shipping Analysis)

Xelera presenterar Gourmet Sofie

Din hemsida behöver en makeover, del 1

Kan ni tänka er att den första publicerade webbplatsen redan är 20 år gammal? Xelera, en kreativ webbyrå i Göteborg berättar i fyra delar varför en hemsida behöver en makeover.

Din hemsida behöver en makeover, del 2

När vår digitala kommunikation förändras ställs nya krav på ett företags digitala centrum – dess hemsida. Xelera, din webbyrå i Göteborg: Döda anonymiteten, visa dina medarbetare och dig själv – ge ditt företag ett ansikte!

Din hemsida behöver en makeover, del 3

Hur vill vi ta emot information på en hemsida år 2012? Xelera, en kreativ webbyrå i Göteborg: Döda stumma bilder och långa PDF-beskrivningar - berätta med rörlig media!

Din hemsida behöver en makeover, del 4

Webbplatsbesökarens tålamod är kort (en sajt har i snitt 3 sekunder på sig att väcka intresse) och tiden dyrbar, så kom till saken fort och gör din information läsvärd. Xelera, din webbyrå i Göteborg: Fängsla läsaren!