Din hemsida behöver en makeover, del 2

Hur trygg känner jag mig som besökare när jag på sidan ”Om oss” möts av en standardbild från Clipart? Vem står bakom företaget? Vem kommer jag att prata med?

I en tid där varumärken humaniseras finns inte längre plats för anonyma Microsoft-bilder. Ditt företag ska presenteras på samma sätt online som offline. Den analoga världen måste motsvara den digitala.

Del två: Visualisera mera!

Elwira Kotowska

• hemsida företag
  • visualisera
  • hemsidor

Xelera satsar Steen-hårt på webben

I februari överlät Xelera sin e-handelsverksamhet till Nordisk E-handel och gick därmed från två huvudsakliga verksamhetsområden till ett. Fokus ligger nu på att leverera webbkoncept. Grunden är snygga, funktionella och flexibla webbplatser av hög kvalitet, men Xelera hjälper också sina kunder att ta fram en tydlig webbprofil och webbstrategi.

Xelera presenterar NRA Sweden | Skogsindustrierna

Xelera bygger webbplatser från start till mål. Men vi utför också delar av webbplatsproduktionen som enstaka tjänster, såsom förstudie, design, utveckling, copy och utbildning. Här presenterar vi stolt våra genomförda webbprojekt.

Xelera presenterar Ekoportal2035 | Skogsindustrierna

Din hemsida behöver en makeover, del 1

Kan ni tänka er att den första publicerade webbplatsen redan är 20 år gammal? Xelera, en kreativ webbyrå i Göteborg berättar i fyra delar varför en hemsida behöver en makeover.

Din hemsida behöver en makeover, del 4

Webbplatsbesökarens tålamod är kort (en sajt har i snitt 3 sekunder på sig att väcka intresse) och tiden dyrbar, så kom till saken fort och gör din information läsvärd. Xelera, din webbyrå i Göteborg: Fängsla läsaren!

Din hemsida behöver en makeover, del 3

Hur vill vi ta emot information på en hemsida år 2012? Xelera, en kreativ webbyrå i Göteborg: Döda stumma bilder och långa PDF-beskrivningar - berätta med rörlig media!

Xelera, webbyrå i Göteborg med gästbloggande BeBetterOnline om sökordsanalys

En av de vanligaste utmaningarna vi finner hos kunder är bristen på data samt information kring hur de kunder man vill attrahera söker på nätet samt letar efter information. Man har ofta använt vissa begrepp och fraser i sin marknadsföring traditionellt och har svårt att verifiera om detta stämmer överens med vad marknaden letar efter idag.

Xelera, din webbyrå i Göteborg, webbskolan del 3: dags att lansera?

Kunden har alltid rätt. Därmed inte sagt att kunden inte kan ändra sig. Leverantören är skyldig att lyssna till dina önskemål, det är ju trots allt din webb de bygger. Men glöm inte bort varför du valde leverantören från första början; de besitter en kunskap som du inte har och har kanske en bättre lösning på det aktuella problemet.