Henrik Willers, divisionschef Cargo ser fram emot att möta kunderna på Elmia Lastbil

Würth visar innovativa produkter och smarta servicelösningar på Elmia Lastbil

Würth Svenska AB är stolta över att för första gången deltaga på Elmia Lastbil 2024, där företaget kommer att presentera ett omfattande utbud av branschanpassade produkter och tjänster. Från specialverktyg och lastsäkring till avancerade karosserilösningar och diagnostik, är Würth redo att visa hur de fortsätter att vara en pålitlig partner inom tunga fordon och transport.

I monter B04:76 visar Würth upp sitt totalerbjudande med produkter, service, tjänster och lösningar för tung verkstad. Det kommer att finnas ett antal demostationer med specialverktyg för tunga fordon, lyft- och pressverktyg på hjul samt karosserilösningar inom plastreparation, glasrutebyte och riktutrustning.

På mässan visas även Würths erbjudande inom tvätt av tunga fordon, med bland annat hetvattentvätt och klädseltvätt samt högkvalitativa kemiprodukter. Vi visar också hur kunderna med hjälp av konceptet ORSY Kemi får en trygg kemikaliehantering.

- Att delta på Elmia Lastbil ger oss en fantastisk plattform för att direkt engagera oss med våra kunder och visa hur våra produkter och tjänster kan göra en verklig skillnad i deras vardag, säger Henrik Willers, divisionschef Cargo på Würth Svenska AB. Vår närvaro här bekräftar vårt åtagande att ständigt erbjuda de senaste och mest effektiva lösningarna till våra kunder.

- Vi är också stolta över att få visa några av våra nya innovativa produkter och lösningar, vilka effektiviserar mekanikernas arbete och minskar fysisk belastning. Personligen är jag också glad över att få visa upp konceptet ORSY Kemi som är ett helhetskoncept för trygg kemikaliehantering, något många av våra kunder efterfrågar, fortsätter Henrik Willers.

Under mässan kommer Würth även att visa sitt servicekoncept ORSY, som omfattar en rad innovativa digitala lösningar utformade för att effektivisera kundernas dagliga arbete. Besökare kommer också få möjlighet att lära sig mer om företagets specialutbildningar, som syftar till att förbättra kunskap och säkerhet inom branschen.

- Vi ser mycket fram emot att välkomna både befintliga samt nya kunder till vår monter på Elmia Lastbil där besökarna personligen kan uppleva våra kvalitetsprodukter och vi får möjlighet att demonstrera hur Würths servicekoncept kan göra skillnad för dem, avslutar Henrik Willers.

Om mässan:
Elmia Lastbil är den största fackmässan i Norden för åkeri- och transportbranschen. Här samlas utställare som erbjuder alla typer av produkter och tjänster som behövs för att bedriva verksamhet inom åkeri och transport. Besökarna kommer från alla delar av åkerinäringen och närliggande branscher, inklusive de som bedriver firmabilstrafik.