Jan Kahlin, chef butik berättar om den kommande butiksetableringen

Würth Svenska AB expanderar med ny butik i Nyköping

Würth Svenska AB är glada att meddela öppningen av en ny butik i Nyköping, belägen på Arnöleden 4. Den nya etableringen är ett led i företagets fortsatta expansion och strävan att vara närmare sina kunder. Butiken, som öppnar under sen höst 2024, kommer att erbjuda professionella hantverkare inom flera olika branscher tillgång till högkvalitativa verktyg, förbrukningsmaterial och personlig skyddsutrustning samt ett brett tjänsteutbud.

För ett år sedan inleddes arbetet med att hitta det optimala läget för den nya butiken. Tillsammans med den lokala säljorganisationen har man säkerställt att den nya etableringen kommer att möta både kundernas och verksamhetens behov. Efter noggranna överväganden föll valet på Arnöleden 4, en strategiskt placerad och trafikorienterad plats som är idealisk för B2B-verksamhet.

"Vi är mycket glada över att ta nästa steg på marknaden i Nyköping och Oxelösund. Den nya butiksetableringen kommer att stärka vår närvaro och göra det ännu enklare för våra kunder att få tillgång till våra produkter och tjänster," säger Jan Kahlin, chef Butik Würth.

Würths butiker är kända för sitt breda utbud av produkter och den kompetenta personalen som alltid ger kompetent service till yrkesproffs. Förutom att erbjuda produkter erbjuder även Würth tjänster som besiktning av fallskydd, utbildningar samt scanning av fot för anpassning av arbetsskor.