Onsdag den 21 september öppnar Würth ny butik i Skövde

Würth Svenska AB fortsätter sin offensiv på marknaden. Bolaget som säljer förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till fordonsverkstäder, industri, bygg och hantverkare, öppnar den 21 september sin nya butik på Kaplansgatan 25, Skövde.

- Skövdeområdet har länge varit intressant och vi är mycket glada att ha hittat ett läge i Mariesjö som är strategiskt rätt och som syns både från Östra leden och Hjovägen vid Mariesjörondellen. Etableringen är också en viktig del i vår målsättning att öka närheten och servicen till våra kunder, säger Torbjörn Seger, VD för Würth Svenska AB.

- Precis som våra övriga butiker kommer även butiken i Skövde att vara fylld av vårt attraktiva produktsortiment. Förutom försäljning kommer butikslokalen även att användas för olika typer av utbildningar och kundevenemang. Vi vill att våra butiker ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder, och jobbar aktivt för det, avslutar Torbjörn Seger.

Würth Svenska ABs butiksexpansion kommer att fortsätta under 2012, då beräknas bolaget öppna 5 nya butiker.