World Trade Center Göteborg och City Office i samarbete med Period Pack. På bild: Tom Rydell, VD för koncernen. Här bredvid en av de nya behållarna på Mässans gata 10.

Pressmeddelande -

World Trade Center Göteborg i samarbete med Period Pack – gratis mensskydd till anställda, hyresgäster och besökare

Med sina två kontorshotell i Göteborg och även kontorshotellet City Office i Stockholm är World Trade Center Göteborg en mötes-och arbetsplats för över 200 företag. Nu har kontorshotellet ingått ett samarbete med Period Pack och kommer erbjuda gratis mensskydd på deras tre anläggningar.

Gratis mensskydd till anställda, hyresgäster och besökare

Period Pack startade 2019 av Amanda Mattsson och Lova Svensson och är idag det ledande bolaget i Sverige när det kommer till att erbjuda behållare för mensskydd. Deras vision är att mensskydd på toaletter ska vara lika självklart som att det finns papper och tvål.

”Det är otroligt roligt att gå ut och berätta om vårt samarbete tillsammans med Period Pack. Att erbjuda gratis mensskydd till våra hundratals dagliga besökare är ett steg i rätt riktning när det kommer till en hållbar, inkluderande och jämställd arbetsplats. Ett samarbete vi med många andra stora aktörer borde startat igång redan för länge sedan” säger Tom Rydell, VD för koncernens tre kontorshotell.

Behållare på koncernens samtliga kontor i Sverige

På Mässans gata 10 ligger kontorshotellets större anläggning med 4 våningsplan. Här sätts behållare för mensskydd upp på varje våningsplan och likadant på anläggningen på Teatergatan samt City Office i Stockholm. Tillsammans med Sara Eriksson, Account Manager på Period Pack, startades samarbetet upp och redan dagen efter beställning var behållarna på plats och uppmonterade på kontorshotellen.

"Energin var påtaglig så fort jag klev in på deras anläggning vid Korsvägen i Göteborg. En familjär känsla var det första jag möttes av och ett kontorshotell och arbetsplats där man vill vara. Vi är så glada över att vi på Period Pack jobbar tillsammans med World Trade Center Göteborg och City Office i Stockholm. En självklarhet från båda håll och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och att driva vidare frågor gällande inkludering på arbetsplatser", säger Sara Eriksson.

World Trade Center Göteborg har funnits i Göteborg sedan 1989 och har idag två anläggningar mitt i City. 2018 förvärvades även kontorshotellet City Office precis vid Stockholms Centralstation. De tre anläggningarna har idag över 250 medlemsföretag vilket innebär att anläggningarna lever och andas service varje dag. World Trade Center Göteborg är en del av den internationella organisationen World Trade Centers Association som är ett starkt varumärke och en global organisation vars syfte är att främja global handel och vara behjälplig med kontakter och nätverk.