Daniel Fridell, foto Janerik Henriksson/TT

WAPI ger ut Queen of Trash. Berättelsen om Sveriges största miljöbrottshärva

I dag inleddes rättegången mot Think Pink, företaget som misstänks ligga bakom illegal dumpning av hundratusentals ton avfall i Mellansverige under 2015–2020. Nu berättas historien om företagets uppgång och fall i en bok som kommer ut våren 2025, på bokförlaget WAPI.

Boken Queen of Trash skrivs av Daniel Fridell, filmregissör och författare till flera framgångsrika biografier. Medförfattare är journalisten och researchern Nina Silventoinen.

– Den här historien innehåller ALLT: miljöbrott, korruption, MC-gäng, prostitution och utpressning. Det är en helt osannolik härva som nystas upp. Jag vill i boken ge en bild av hela skandalen och hur den drabbat vår miljö och livet för så många vanliga människor i Sverige, säger Daniel Fridell

Queen of Trash utkommer som ljudbok och e-bok under våren 2025. Den kommer att finnas på alla streamingtjänster.

Mer information:

Lovisa Sandberg, marknadschef WAPI (Word Audio Publishing International), lovisa@wordaudio.se, 070–7728963

WAPI (Word Audio Publishing International) är en del av Gyldendal, Danmarks äldsta förlag. Tillsammans med våra kreativa och passionerade författare var vi bland de första att producera böcker direkt för ljud. Idag ger vi ut titlar i samtliga format men vårt hjärta klappar mest för ljudboken. WAPI har utgivning i Sverige men även i Danmark, Polen och Finland.

Följ oss på Instagram och Facebook!

www.wordaudio.se

Södergatan 3, 211 34 Malmö