Lyssnarfavoriten Sara Dalengren, aktuell med boken En hjälpande hand

Storytel Awards-nominerade Tidaholmsbon Sara Dalengren släpper ny romance om kärlek mellan två kvinnor mitt i livet

Lyssnarfavoriten Sara Dalengren är tillbaka med En hjälpande hand, en varm feelgood med HBTQ-tema.

Vera tycker att livet fungerar alldeles utmärkt, precis som det är. Hon trivs hon bra i stugans ensamhet och lugnt. Dessutom är hon inte helt ensam. Hon har ju katten Murre, som kommer och går som han vill. Om Vera fick bestämma skulle stugan bredvid hennes, som stått tom sedan de senaste grannarna äntligen flyttade ut, jämnas med marken. Men nu får inte Vera bestämma, och därför blir det som det blir.

In flyttar en höstdag den nyligen frånskilda Medina, med sina två pojkar, och redan den första dagen börjar hon klippa gräset så det bullrar och stör Veras lugn. På jobbet beklagar hon sig för kollegan Wilhelm, som är den enda som vet att Vera föredrar kvinnor.

Wilhelm föreslår att Vera, i stället för att gnälla på sin nya granne, ska ge henne en chans. Motvilligt går hon över till sin nya granne med en torr sockerkaka, för det är väl så det brukar gå till? Innan Vera vet ordet av har hon inte bara skaffat sig två nya fotbollskompisar i Medinas söner, utan också en vän i sin nyinflyttade granne. Eller, är det bara vänskap mellan Vera och Medina?

Sara Dalengren brinner för romantiska berättelser. Hon har gett ut böcker inom övernaturlig romance, romanceserien Andra chanser samt lyssnarsuccén När själen andas, som nominerades till Storytel Awards 2023. Sara bor i Tidaholm med sin familj.

En hjälpande hand utkommer 3 oktober.
Inläsare: Sofia Berntson
Foto: Gabriella P. Kjeilen