Michaela Winglycke, författare till serien Vimmerbymorden. Foto: Ola Axman

Mord och mörka hemligheter i den småländska idyllen Vimmerby

Michaela Winglyckes serie Vimmerbymorden har vunnit läsarnas hjärtan. Nu är polisen William Johnson och hans kollegor tillbaka att lösa ännu ett mord i den småländska idyllen. En familj i spillror utkommer 12 september.

Det är september i Vimmerby och dags för cykelfest, en populär tillställning där festdeltagare cyklar mellan varandras hem för att äta en trerätters middag. William Johnson och hans sambo Josephine hamnar som av en slump på samma varmrätt som Williams lillebror James och poliskollega Emilia. Men i stället för en god middag möts de av ett tyst hus och en död kropp. På det vackert dukade matsalsbordet ligger en man, och han har en kniv i hjärtat.

William, Emilia och deras kollegor på Vimmerbypolisen utreder mordet, och spåren leder dem i olika riktningar. Varför hade den mördade mannen en film med fruktansvärt innehåll i sin mobil? Och var hans frus uppenbara svartsjuka befogad eller inte? Familjehemligheter avslöjas och tragedier uppdagas.

Michaela Winglycke, född 1988, är utbildad beteendevetare och har arbetat på advokatbyrå. Ursprungligen kommer hon från Mariannelund utanför Vimmerby, där även hennes berättelser utspelar sig. Hon kallar själv sina böcker för mörka feelgood-deckare, som kombinerar relationer och vardagliga situationer med spänning.

En familj i spillror av Michaela Winglycke utkommer 12 september i samtliga format - pocket, ljudbok och e-bok. Ljudboken är inläst av skådespelaren Maria Lyckow.

För recensionsexemplar eller intervju, kontakta Lovisa Sandberg, 070-7728963 eller lovisa@wordaudio.se.