Kvinnorna vid Hitlers bord av Rosella Postorino

Kvinnorna som provsmakade Hitlers mat. Ny bok baserad på sann historia från Tredje riket

Tio unga och friska kvinnor, noggrant utvalda, sätter sig till bords för att provsmaka Hitlers mat. De ska garantera att den inte är förgiftad. Tre gånger om dagen utsätts de för detta dödliga roulettspel.

Spänning, och skräck för att varje måltid kan vara den sista, ställer relationen mellan kvinnorna vid bordet på sin spets. Vissa av dem anser sig inte ens vara nazister. Vissa är trogna Führern in i döden. Hemligheter avslöjas, oheliga allianser ingås och osämjan växer vid bordet i skuggan av Tredje riket på väg mot sitt fall. Samtidigt uppstår ett osannolikt systerskap. Sakta går det upp för berättelsens huvudperson, Rosa Sauer, tjugosex år gammal och med hela livet framför sig, att hon befinner sig på fel sida av historien.

Kvinnorna vid Hitlers bord är en berättelse om skuld, skam och kvinnlig vänskap i Hitlers Tyskland. Romanen är baserad på en sann historia och har blivit en internationell bästsäljare som även håller på att filmatiseras. Rosella Postorino är italiensk översättare och internationellt bästsäljande författare.

Kommer ut 23 september som ljudbok och e-bok.
Ljudboken är inläst av Viktoria Flodström.
Översättare: Anna Maria Granlund

Mer information: Lovisa Sandberg, lovisa@wordaudio.se, 070-7728963