Halvön – Ny psykologisk thriller om sektliknande behandlingshem

Halvön – Ny psykologisk thriller om sektliknande behandlingshem

Spänningsromanen Halvön utspelar sig på ett behandlingshem för utbrända, i en vacker herrgård som snart visar sig vara något helt annat än balsam för själen. Den hyllade författaren Annika Widholm är tillbaka med en klaustrofobisk thriller där hon utforskar vad som händer när en sektliknande arbetsplats väljer företaget framför patienten.

I Annika Widholms spänningsroman leder intrigen med stegrande spänning fram till den chockerande sanningen. Allt inleds med att en av patienterna hittas död.

”Jag ville skriva om en grupp människor med olika personligheter och bakgrund på en isolerad plats där de måste hantera både åsiktskonflikter och hot utifrån. Samtidigt är det en berättelse om samhällets syn på individen och gruppen i förhållande till hälsa och arbete. Om sektliknande arbetsplatser där jobbet blir ett självändamål och företagets bästa prioriteras över de anställdas välmående.”

Om boken
Sebastian skickas till behandlingshemmet av sin chef efter att han gått in i väggen. Först känns hälsoprogrammet i den vackra herrgården som en välbehövlig semester, tills en av patienterna hittas död och vistelsen förvandlas till en mardröm. Sebastian försöker desperat ta reda på vad som pågår. Varför har han egentligen skickats dit? Och varför är det så svårt att ta sig därifrån? Han får hjälp av Alicia, som arbetar på Halvön sedan hon efter ett ödesdigert misstag avskedats från jobbet som sjuksköterska. Hon känner sig bevakad. Kanske är det bara hjärnspöken. Eller har det förflutna kommit i kapp henne?

”Annika Widholms thriller Halvön är såväl en skarpögd blick på ett samhällsfenomen som en makalöst underhållande bladvändare. Det är trovärdig, hisnande och engagerande läsning, med ett persongalleri som sticker ut i mängden av deckare.” Johanna Rydergren, Förläggare

Halvön lanseras som ljudbok och e-bok den 26 oktober. Ljudboken är inläst av Björn Bengtsson.

Om författaren
Annika Widholm debuterade 2010 och har sedan dess skrivit ett flertal böcker i spänningsgenren för både barn och vuxna. Hon har tidigare arbetat som redaktör och marknadsansvarig på bokförlag och ideella organisationer, men är idag författare på heltid.
Hemsida: www.annikawidholm.com

För recensionsexemplar kontakta: thomas@wordaudio.se

Utgivningsdag: 26 oktober 2022

Utgivning pocket: vår 2023

Sagt om Annika Widholms tidigare böcker
En fascinerande psykologisk thriller som griper tag och fängslar från första sidan. Svår att lägga ifrån sig. Var beredd på sträckläsning!
– Agneta Norrgård, Agnetas ABC

Det är en mörk berättelse som långsamt tar form, samtidigt som mystiken klarnar och mynnar ut i ett dramatiskt avslut. /…/ spänningsromankonst när den är som bäst.
– David Anthin, Svenska Dagbladet

Yrsel är en spännande psykologisk thriller. Annika Widholm har en stor talang för att mitt i vardagliga skeenden skapa stråk av obehag, orosmoln i ögonvrån, en osäkerhet i tillvaron.
– Anders Kapp, Deckarfestivalen

Spännande och oerhört välskriven psykologisk thriller som inte är förutsägbar. Läs den! Betyg 5 av 5.
– Elisabeth Klippel Berglöf, Bokprataren

Den är så bra så jag är helt mörbultad efter att ha läst och skärskådat den. Den ger mig både ”Aprilhäxan” och ”Kvinnan i fönstret”-vibbar.
– Eftermiddagsboken