Caroline och Leffe Grimwalker. Foto: Maria Östlin

Blodig fyraboksavslutning för Grimwalkers ljudbokssuccé "Döden i December"

Nu avslutas Döden i December – succéserien om stan som få kommer levande ifrån.

Ljudboksserien "Döden i December" tog ljudbokslyssnarna med storm när den släpptes hösten 2023. De tolv böcker som hittills har kommit ut toppade snabbt ljudbokslistorna och serien har nu över 550 000 lyssningar.

Nu tar Grimwalkers farväl av December med fyra (!) avslutande böcker, och författarna lovar högoktanig action! Frågan är vem, om ens någon, av alla populära karaktärer som kommer levande från December när serien nu går mot sin blodiga upplösning ...

– Att tillsammans med Caroline och Leffe ha fått utforma ett nytt, mer Netflix-anpassat, sätt att skriva ljudböcker har varit en helt vansinnig men galet kul resa, säger Alexandra Harlegård, innehållschef på WAPI.

– Det känns grymt bra att avsluta December med en fet blodig avslutning. Våra fans kommer att få sitt lystmäte och mer därtill, det kan vi verkligen lova, säger Caroline Grimwalker.

Döden i December är inläst av skådespelaren Jonas Malmsjö.

Del 13 Bombmannen utk. onsdag 6/11
Del 14 Rymningen utk. onsdag 4/12
Del 15 Lockbetet utk. tisdag 7/1
Del 16 Stalkern utk. tisdag 14/1

Omslag: Nils Olsson
Författarfoto: Maria Östlin

: Lovisa Sandberg, lovisa@wordaudio.se, 070-77728963.